سلام. {استراتژی سئو – 5 راه برای بهبود چشمگیر بازگشت سرمایه (ROI)} ترجمه ای دیگر از سایت مرجع {Search Engine Journal} است که من امیر کرابی مشاور سئو و کارشناس دیجیتال مارکتینگ و محمد مهدی حسن زاده (کارشناس تولید محتوا) این مقاله را خدمت شما ارائه می کنم. امیدوارم از این مقاله لذت کافی را ببرید.
قوانین سئو مدام در حال تغییر هستند، پس چگونه ادامه می دهید؟
احساس می کنید به سختی زمان کافی برای تغییر استراتژی سئوی خود دارید؟
تکامل جستجو همچنان افزایش می یابد و حس جدیدی از هیجان را به دنیای سئو می آورد.
یکی از راههای ادامهدادن، بهویژه اگر یک متخصص سئو هستید که در تجارت الکترونیک کار میکنید، کشف و اولویتبندی فرصتهای تجاری است.
آیا نمی دانید کدام اولویت های قدرتمند را باید اول انجام دهید؟
کلید به طرز شگفت آوری ساده است: اصول اولیه را در خط مقدم استراتژی سئو خود نگه دارید.
- برای کمک به برنامه ریزی استراتژی محتوای خود، به روندهای فصلی توجه داشته باشید.
- هدف های معلق را شناسایی کنید و تلاش ها را بر اساس ارزش اولویت بندی کنید.
- هدف مخاطب را برای بهینه سازی بهتر برای جستجوهای اطلاعاتی درک کنید.
- برای شناسایی فرصتهای جدید از تغییر چشمانداز SERP استفاده کنید.
- به سهم صدای خود در مقابل رقبا توجه کنید.
بیایید دقیقاً نحوه انجام هر یک از این مراحل را بررسی کنیم تا بتوانید استراتژی SEO خود را ارتقا دهید.
1. روندهای فصلی کلمات کلیدی را شناسایی کنید
در زمانی که دنیای جستجو تغییرات بیسابقهای را تجربه میکند، مفید است که تاکتیکهای سئو را در استراتژی خود بگنجانید که حس قابل پیشبینی را ایجاد میکند.
یکی از تاکتیکهای عالی سئو، شناسایی و برنامهریزی برای روندهای فصلی است.
بیشتر روندهای تقاضای محصول اوج و فرودهای فصلی را تجربه می کنند. اما آیا محتوای خود را به طور مناسب برای به حداکثر رساندن ترافیک و فروش از این الگوها زمان بندی می کنید؟
قبل از ایجاد یک برنامه محتوای جدید، ایده خوبی است که ابتدا نگاهی به روندهای جستجوی تاریخی بیندازید.
تجزیه و تحلیل دادههای جستجوی تاریخی برای محصولات کلیدی شما یک راه عالی برای پیشبینی اینکه آیا روندهای مشابه در آینده رخ خواهند داد یا خیر است.
شما مطمئن خواهید بود که استراتژی شما مبتنی بر فرضیات نیست، و ممکن است متوجه شوید که زمان بندی تقاضا آنطور که انتظار دارید نیست.
چگونه می توان روند فصلی جستجوی کلمات کلیدی را شناسایی کرد
بهترین راه برای پذیرش موفقیت آمیز دادهها روند جستجوی فصلی در استراتژی محتوای خود، پیروی از این فرآیند ساده است:
- طرح: از داده های روند جستجوی تاریخی برای برنامه ریزی استراتژی محتوای خود استفاده کنید.
- نفوذ: اطمینان حاصل کنید در زمانی که بازار رقابتی کمتری دارد و مشتریان در مرحله تحقیقاتی سفر خریدار خود هستند، تاکتیک هایی برای تأثیرگذاری بر مشتریان دارید.
- اوج: آگاه باشید که اوج شما چه زمانی است، سعی کنید در این مدت تا حد امکان در SERP ها در املاک و مستغلات ساکن شوید.
- تکرار: از دادههای روند برای تشخیص اینکه آیا این روندی است که سال آینده دوباره رخ خواهد داد یا اینکه میتوانید تمرکز خود را به دستههای دیگر منتقل کنید، استفاده کنید.
مثال: چگونه فصلی بودن را در روندهای کلیدواژه شناسایی کنیم
بیایید نگاهی به نمونه جستجوهای [پوشاک مردانه] در Google US بیندازیم و به دسته بندی محصولات بپردازیم: کت و ژاکت، با استفاده از پتانسیل درآمد تاریخی Pi Datametrics Market Intelligence از ژانویه تا دسامبر 2022 است.
بلافاصله، ما شاهد یک شگفتی هستیم، جستجو و تقاضا برای کت و ژاکت در واقع از ژوئن آغاز می شود و بازاریابی شما نیز باید انجام شود.

شاید زمانی که دمای هوا در تابستان به اوج خود می رسد، آن چیزی نباشد که انتظار می رود (مطمئناً تعجب آور است که می بینیم تقاضای مشابهی برای کت و ژاکت در ماه آگوست مانند ماه فوریه وجود داشت).
ژوئن، خیلی زودتر از زمانی است که بیشتر برندها شروع به تجارت کت و محصولات ژاکت خود کردند.
این فرصتی را برای شما ایجاد می کند تا در فضایی کمتر رقابتی و شلوغ، هم با تاکتیک های پولی و هم با تاکتیک های ارگانیک رقابت کنید.
مزیت دیگر برای اطمینان از اینکه محتوای شما قبل از افزایش تقاضا منتشر می شود این است که توجه مشتری آینده خود را در مرحله “تحقیق” آنها جلب خواهید کرد.
بنابراین، در حالی که ممکن است قصد مشتری در این زمان خرید نباشد، شما فرصت زیادی خواهید داشت تا قبل از تصمیم خرید با تاکتیکهای هدفگیری مجدد، روی آنها تأثیر بگذارید.
2. یافتن و استفاده از هدف های معلق: کلمات کلیدی با حجم متوسط
در نمودار بالا، می بینید که یک منطقه “هدف” در فرصت تخمینی درآمد بازار Pi Datametrics شناسایی شده است.
محتوای این عبارات کلیدی به اندازه کافی رتبه بندی خوبی دارد، اما در حال حاضر خارج از موقعیت هایی است که بیشترین تعداد کلیک (و در نهایت درآمد) را به دست می آورد.
هنگامی که این هدف معلق را شناسایی کردید، مکانی عالی برای تمرکز تلاش و بهینه سازی بر اساس آن است.
بیشتر در این منطقه هدف، راهحلهای آسانی وجود دارد، برای مثال، مرتبسازی پیوندهای داخلی که باعث کنیبالیزیشن محتوا میشود.
اگر همچنین می توانید تشخیص دهید که چقدر درآمد اضافی از بهبود این محتوای هدف به دست خواهید آورد. این به شما کمک می کند تا موارد کسب و کار داخلی را برای دریافت اصلاحات فنی وب سایت در چرخه های انتشار بسازید.
چگونه از کلمات کلیدی با حجم متوسط استفاده کنیم
- شناسایی کنید: در جایی که فرصت ایجاد شده است و محتوایی دارید که از قبل وجود دارد، محتوایی را پیدا و شناسایی کنید. و به محتوایی که در صفحات 2 و 3 گوگل دارید نگاه کنید.
- اولویت بندی کنید: روی شرایطی که بیشترین فرصت درآمدی را دارند تمرکز کنید تا تأثیر سریعی بر اعداد و اهداف عملکرد را داشته باشید.
- بهینه سازی کنید: هنگامی که اولویت بندی کردید ابتدا روی تعدادی از عبارات تمرکز کنید، و هر صفحه را یکی یکی مرور کنید و بر اساس آن بهینه سازی کنید.
3. محتوای خود را برای جستجوهای اطلاعاتی بهینه کنید
بهینه سازی برای جستجوهای طولانی، کلید جذب مخاطبان شما در چندین نقطه تماس قبل از تبدیل است.
یکی از بهترین مکانها برای شروع، بررسی سوالاتی است که مخاطبان شما در ویژگی People also Ask جستجوی Google میپرسند.
همانطور که در زیر مشاهده می کنید، می توانید این کار را به راحتی با Pi Datametrics People Also Ask Explorer انجام دهید.
داشتن درک و فهم خوب از هدف مخاطبان می تواند به اطلاع رسانی محتوای شما کمک کند تا با مشتری و نیازهای آنها هماهنگ باشد.
ویژگی Google’s People Also Ask ابزاری واقعاً مفید برای ورود به ذهن مشتری و داشتن تصویر واضح تری از محتوایی است که آنها در جستجوی آن هستند.
از آن برای بررسی اینکه کدام سوال در SERP به محصول شما و عبارات کلیدی جستجو مربوط می شود، استفاده کنید.
سپس، محتوای خود را بسازید و بهینه کنید تا به این سؤالات پاسخ دهید و اطلاعات مورد نظر مشتری را قبل از خرید ارائه دهید.
تحقیقات ما نشان می دهد که اگر مشتری قبل از صفحه محصول یک صفحه “اطلاعاتی” را مشاهده کند، احتمال تبدیل به مشتری شدن آنها بیشتر است، میانگین ارزش سفارش (AOV) بالاتری داشته باشد و همچنین مشتری تکراری باشد.
نکات مهم برای تأثیرگذاری بر مخاطبان قبل از تبدیل
- از ویژگی Google’s People’s Also Ask برای ورود به ذهن مشتری خود و پیش بینی سؤالاتی که از Google در رابطه با محصول شما می پرسند استفاده کنید.
- اطمینان حاصل کنید که محتوای شما برای پاسخ به این سوالات بهینه شده است و اگر اینطور نیست، در مورد افزودن محتوای جدید به استراتژی خود فکر کنید.
- سایر ویژگی های SERP را فراموش نکنید همه آنها فرصت های جدیدی را برای ارائه محتوای شما در مقابل مشتریان و باز کردن درهای بیشتری برای سایت شما فراهم می کنند.
4. به حداکثر رساندن فرصت ها از کل SERP
ویژگی های SERP به شما امکان می دهد چندین بار در صفحه 1 ظاهر شوید و مشتریان را با محتوای مفید و جذاب، را جذب کنید.
یکی از فرصت های جدیدی که برای به دست آوردن املاک و مستغلات اضافی در SERP ها دیده ایم، ظهور ویژگی محصولات محبوب است.
از طریق تحقیقات خود با Pi Datametrics – SERP Feature Radar، متوجه شدیم که نتایج جستجوی Google ایالات متحده توسط محصولات محبوب پر شده است.
وقتی به دسته بندی های فردی نگاه کردیم، دیدیم که در:
- جستجوهای الکتریکی ایالات متحده، 75% از جستجوها شامل محصولات محبوب هستند.
- جستجوهای مد ایالات متحده، 91% از جستجوها شامل محصولات محبوب هستند.
- جستجوهای لوازم خانگی در ایالات متحده، 89% درصد از جستجوها شامل محصولات محبوب هستند.
- جستجوهای مد لوکس ایالات متحده، 90 درصد جستجوها شامل محصولات محبوب هستند.
رواج این ویژگی در نتایج جستجوی ایالات متحده می تواند پیشروی برای چیزهایی باشد که در بریتانیا و سایر بازارها نیز به وجود می آیند.
اگر وب سایت شما محصولاتی را می فروشد، باید بهینه سازی را برای ویژگی محصول محبوب در نظر بگیرید.
چگونه محصولات خود را برای ویژگی محبوب جستجوی محصول بهینه کنید
این عمدتاً متکی به ارسال فیدهای محصول شما به Google Merchant Center و افزودن طرح محصول به صفحات جزئیات محصول سایت شما (PDP) است.
مطمئن شوید که فیدهای محصول شما شامل موارد زیر است:
- شناسه.
- عنوان.
- شرح.
- ارتباط دادن.
- لینک تصویر.
- جیتین.
- قیمت.
- نام تجاری.
- دسترسی.
برخی از بهینهسازیهای دیگر که شانس شما را برای ظاهر شدن در ویژگیهای محصول محبوب افزایش میدهند عبارتند از:
- بررسی محصول
- عناوین محصول مرتبط که کلمه کلیدی تطابق دقیق را هدف قرار می دهند.
- قیمت گذاری رقابتی محصول
در مورد تمام ویژگیهای موجود در خوراک محصول خود فکر کنید که به محصول شما کمک میکند رقابتی به نظر برسد و اطلاعات بیشتری را در اختیار مشتریان قرار دهد (مثلاً گزینههای رنگی مختلف).
5. سهم خود را از ارزش بیابید و افزایش دهید
در سطح کلان، یک راه عالی برای شناسایی فرصتهای تجاری اضافی برای نام تجاری شما این است که به سهم ارگانیک ارزش (SOV) خود نگاه کنید.
سهم ارزش چیست؟
سهم ارزش در ابزار هوش بازار Pi سهم امتیاز ارزش ارگانیک (OVS) یک دامنه را در یک دسته خاص محاسبه می کند. هر موقعیت یک امتیاز کسب می کند، این امتیاز جمع می شود و سپس به یک محاسبه “سهم” تقسیم می شود.
ارزیابی دستهها و زیرمجموعههایی که در مقابل رقبای خود عملکرد خوبی دارد، میتواند به تمرکز توجه شما بر روی حوزههایی که احتمالاً SOV شما را افزایش میدهند، کمک کند.
در نمودار سهم ارزش هوشی بازار زیر، می توانید ببینید که نوردستروم در کل قوی ترین عملکرد را دارد. اما به طور مشخص تر، آنها به وضوح از رقبا در رده لباس زنانه بهتر عمل می کنند.
در مرحله بعد، میخواهید زیرمجموعههای دستهبندی لباسهای زنانه را که به عملکرد برتر Nordstrom کمک میکنند، تقسیم کنید
در زیر، می توانید دید آنها را برای اصطلاحات [کت و ژاکت] و [لباس] جایی که آنها در حال برتری هستند، مشاهده کنید. این دیدگاه در سهم ارزش Pi Datametrics Market Intelligence فرصتی را در این زیر مجموعهها برای افزایش عملکرد و در نتیجه درآمد نشان میدهد.
کشف کنید که کدام عبارات در آن دسته ها به عملکرد خوب کمک می کنند. این به شما امکان می دهد تا تمرکز بهتری برای بهینه سازی از سطح بالا به پایین داشته باشید. می توانید مطمئن تر باشید که تلاش های شما باعث افزایش درآمد و آگاهی از برند می شود.
علاقه مندید ببینید که رهبران بازار در بخش شما چه کسانی هستند؟ تابلوهای برتر بازار Pi Datametrics را در زیر مشاهده کنید:
چگونه می توانید از داده های سهم ارزش استفاده کنید؟
- از سهم داده های ارزش به عنوان معیاری برای اندازه گیری عملکرد آینده استفاده کنید.
- دستههایی را برجسته کنید که تلاشهای شما باعث افزایش بازگشت سرمایه و آگاهی از برند میشود.
- رقبای کلیدی و رقبای اصلی در یک بخش خاص را شناسایی کنید.
- شرکای بالقوه را کشف کنید اگر ناشران درصد زیادی از ارزش را در بازار شما به اشتراک می گذارند، ممکن است ارزش دستیابی به فرصت های روابط عمومی یا تبلیغات جدید را داشته باشد.
سایر مقالات مرتبط با سئو سایت
سئو سایت یعنی چه – ۵ کلید برنده شدن کسب و کار شما
چگونه سئو سایت را افزایش دهیم – ۳۰ دقیقه استراتژی سئوی محلی هر هفته
منابع و مواخذ محتوای {استراتژی سئو – 5 راه برای بهبود چشمگیر بازگشت سرمایه (ROI)} :
5 Ways To Drastically Improve The ROI Of Your SEO Strategy
بدون دیدگاه