Rate this post

سلام. {چگونه در گوگل رتبه بالاتری کسب کنیم (10 مرحله)} ترجمه ای دیگر از سایت مرجع {Search Engine Journal} است که من امیر کرابی مشاور سئو و کارشناس دیجیتال مارکتینگ و محمد مهدی حسن زاده (کارشناس تولید محتوا) و مریم زارعی (کارشناس تولید محتوا) این مقاله را خدمت شما ارائه می کنم. امیدوارم از این مقاله لذت کافی را ببرید.

.
صدها عامل می تواند رتبه بندی گوگل شما را بهبود بخشد. اما نفوذ برخی از آنها دشوارتر از دیگران است.

به همین دلیل، اگر می خواهید رتبه بالاتری کسب کنید، باید روشمند باشید. با کار روی چیزهای آسانی که تحت کنترل شما هستند شروع کنید، سپس در صورت نیاز به سراغ چیزهای چالش برانگیزتر بروید.

How to rank higher on Google

فرآیند موجود در این راهنما برای صفحات داخلی بهترین کار را دارد. اگر می خواهید صفحه اصلی خود را رتبه بندی کنید، راهنمای ما برای سئو صفحه اصلی را بخوانید. اگر یک کسب و کار محلی دارید و می خواهید در جستجوی محلی رتبه ای کسب کنید، راهنمای ما برای سئوی محلی را بخوانید.

اگر از قبل می‌دانید که برای کدام کلمه کلیدی می‌خواهید رتبه بالاتری کسب کنید، از این مرحله صرفنظر کنید. در غیر این صورت، باید صفحه ای را پیدا کنید که بتواند برای کلمه کلیدی هدف خود رتبه بالاتری داشته باشد.

در اینجا یک راه آسان برای انجام این کار وجود دارد:

  1. دامنه خود را در اکسپلورر سایت Ahrefs قرار دهید
  2. به گزارش کلمات کلیدی ارگانیک بروید
  3. برای رتبه بندی در موقعیت های 2-10 فیلتر کنید

اکنون باید تمام کلمات کلیدی را که برای آنها رتبه بندی می کنید در صفحه اول گوگل ببینید، اما نه در جایگاه شماره 1. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یکی را انتخاب کنید.

Underperforming keyword rankings on the first page of Google, via Ahrefs' Site Explorer

به دنبال اهداف کلیدواژه اصلی خود برای صفحه مربوطه باشید.

به عنوان مثال، راهنمای ما برای یادگیری سئو در رتبه 10 قرار می گیرد که “چقدر طول می کشد تا SEO را یاد بگیرید”. اما این کلمه کلیدی هدف اصلی برای صفحه نیست، بنابراین احتمالاً بهترین کلمه کلیدی برای بهبود رتبه بندی نیست.

Example of a long-tail keyword that probably isn't worth trying to improve rankings for

 

اگر رتبه بندی صفحه اول ندارید، سعی کنید در صفحه دو یا سه رتبه بالاتری برای کلمات کلیدی داشته باشید. معمولاً بهبود رتبه برای صفحاتی که در حال حاضر به خوبی کار می کنند آسان تر است. اما اگر هیچ کدام ندارید، بهبود رتبه‌بندی در صفحه دو یا سه بهترین گزینه است.

هدف جستجو “چرا” پشت پرس و جو است. به همین دلیل است که 90٪ از نتایج رتبه بندی برتر برای “فریزر هوا” پست های وبلاگ هستند و نه صفحات فروش. گوگل می‌داند که جستجوگران آماده خرید نیستند. آنها می خواهند محصولات را با هم مقایسه کنند.

People searching for "air fryer" are looking to compare products, not buy

شما باید صفحه خود را با هدف جستجو تراز کنید تا بهترین شانس را در رتبه بندی داشته باشید.

ما هنگام تلاش برای رتبه بندی برای “بررسی کننده بک لینک” این را به سختی یاد گرفتیم.

در اینجا صفحه ای است که ما برای اولین بار ایجاد کردیم:

Our original backlink checker page didn't match search intent

می توانید ببینید که نحوه بررسی بک لینک های سایت با Ahrefs را توضیح می دهد و به جستجوگران یک آزمایش رایگان ارائه می دهد.

این عملکرد خوب بود و برای سال‌ها در رتبه‌های #6 تا 10 قرار گرفت – اما هرگز در بین پنج رتبه برتر قرار نگرفت.

در سال 2018، متوجه شدیم که این یک موضوع هدف جستجو است. همه صفحات با رتبه برتر برای «بررسی کننده بک لینک» ابزارهای رایگان بودند.

The top-ranking results for "backlink checker" in 2018 were all free tools

برای حل این مشکل، یک ابزار رایگان به صفحه اضافه کردیم. تقریباً یک شبه، صفحه به شماره 1 رسید — و از آن زمان تاکنون وجود داشته است.

Our rankings for "backlink checker" over time, via Ahrefs' Rank Tracker

برای اینکه ببینید صفحه شما چقدر با هدف همسو می‌شود، صفحات دارای رتبه برتر را برای سه C بررسی کنید:

  1. نوع محتوا – آیا آنها عمدتاً پست های وبلاگ، محصول، دسته بندی، صفحات فرود یا چیز دیگری هستند؟
  2. فرمت محتوا – آیا اینها عمدتاً آموزش، فهرست، راهنماهای نحوه کار، دستور العمل ها، ابزارهای رایگان یا چیز دیگری هستند؟
  3. زاویه محتوا – آیا نقطه فروش غالبی وجود دارد، مانند قیمت‌های پایین یا چقدر آسان است؟

به عنوان مثال، تمام صفحات با رتبه برتر برای “دستور پخت پنکیک” پست های وبلاگ با دستور پخت هستند. و نکته اصلی فروش این است که ساختن آنها چقدر آسان است.

People searching for "pancake recipe" clearly want a blog post with an easy recipe

 

موضوع را به طور کامل پوشش دهید

حتی اگر محتوای شما با هدف جستجو همخوانی داشته باشد، ممکن است به جستجوگران هر آنچه می‌خواهند ارائه ندهید. ممکن است موضوعات فرعی وجود داشته باشد که آنها به دنبال آن هستند و از شما انتظار دارند پوشش دهید.

به عنوان مثال، اکثر نتایج رتبه‌بندی بالا برای «نحوه نوشتن یک بیانیه مطبوعاتی»، پست‌های نحوه نوشتن وبلاگ هستند. این تصویر واضحی از هدف جستجو ترسیم می کند.

People searching for "how to write a press release" clearly want a step-by-step guide

اما اگر به این پست ها نگاه کنید، اکثر آنها شامل یک قالب یا پیوندهایی به قالب ها هستند.

Example of a page ranking for "how to write a press release" with a free template
Example of another page ranking for "how to write a press release" with a free template

احتمالاً گوگل می داند که جستجوگران برای پست های دارای قالب بیشتر از کسانی که بدون قالب ارزش دارند ارزش قائل هستند، بنابراین اگر می خواهید برای این کلمه کلیدی رتبه بالاتری داشته باشید، احتمالاً باید یکی را وارد کنید.

در اینجا چند روش برای یافتن موضوعات فرعی برای گنجاندن در محتوای خود وجود دارد:

  1. چشم، صفحات با رتبه برتر برای اشتراکات – به عناوین فرعی توجه ویژه ای داشته باشید.
  2. کلمات کلیدی را بیابید که رتبه صفحات برتر را برای آنچه که نمی دانید – اینها اغلب به موضوعات فرعی نگاشت می شوند.

در اینجا نحوه انجام دومی در اکسپلورر سایت Ahrefs آمده است:

  1. صفحه خود را در Site Explorer قرار دهید
  2. به گزارش Content Gap بروید
  3. چند URL با رتبه برتر را جایگذاری کنید

به عنوان مثال، اگر پست خود را در مورد ایجاد استراتژی ورود به بازار وصل کنیم، این چیزی است که به دست می آوریم.

Example of subtopics searchers want to see

تازگی یک فاکتور رتبه بندی گوگل وابسته به پرس و جو است. اگر احتمالاً جستجوگران برای محتوای به روز شده ارزش قائل هستند، گوگل صفحات تازه را بالاتر رتبه بندی می کند.

به عنوان مثال، مردم هنگام جستجوی “جستجوهای برتر گوگل” به تازگی اهمیت می دهند. آنها محبوب ترین جستجوهای گوگل را در حال حاضر می خواهند، نه 10 سال پیش. به همین دلیل است که وقتی محتوا کهنه می‌شود، رتبه‌بندی و ترافیک صفحه ما کاهش می‌یابد و وقتی صفحه را به‌روزرسانی می‌کنیم دوباره به بالا می‌رود.

Keyword ranking fluctuations for our list of top Google searches over time

اگر مطمئن نیستید که آیا گوگل برای تازگی ارزش قائل است یا خیر، تاریخ ها را در صفحات با رتبه برتر بررسی کنید.

به عنوان مثال، تمام نتایج رتبه بندی برتر برای “بهترین هدفون” اخیرا به روز شده است. اما بسیاری از نتایج رتبه‌بندی برتر برای «بهترین پارک‌های لندن» برای ماه‌ها یا حتی سال‌ها به‌روزرسانی نشده‌اند. این مهم نیست زیرا اینطور نیست که پارک‌های جدید هر روز ساخته شوند.

The results for "best headphones" are all fresh

The results for "best parks in london" aren't particularly fresh

اگر تازگی برای کلمه کلیدی شما مهم است، ممکن است با تازه کردن صفحه خود رتبه بالاتری کسب کنید.

مشخص کردن هدف و ارتباط صفحه خود برای گوگل و جستجوگران وظیفه سئو داخلی است. این نقطه عطف بر روی کیک است که کاری را که در راستای هدف انجام داده‌اید و به طور کامل موضوع را پوشش می‌دهد، برجسته می‌کند.

در اینجا چند راه ساده برای بهبود سئوی صفحه شما وجود دارد:

  • از تگ های H1–H6 برای ساختار سلسله مراتبی محتوای خود استفاده کنید – گوگل این را توصیه می کند. عنوان خود را در یک H1، عنوان‌های فرعی در H2s، عنوان‌های فرعی در H3s و غیره بپیچید.
  • از یک URL کوتاه و توصیفی استفاده کنید – گوگل می گوید URL های ساده اطلاعات محتوا را منتقل می کنند.
  • یک برچسب عنوان قانع کننده و توضیحات متا بنویسید – این ممکن است به شما کمک کند کلیک های بیشتری دریافت کنید و سیگنال های مثبتی در مورد محتوای خود به Google ارسال کنید.
  • تصاویر خود را بهینه کنید – گوگل می گوید از نام فایل های مختصر اما توصیفی و متن جایگزین استفاده کنید. همچنین ارزش فشرده سازی تصاویر را برای بهبود سرعت صفحه دارد – که یک عامل رتبه بندی است.
  • کپی خود را صیقل دهید – گوگل می گوید کاربران از محتوایی که به خوبی نوشته شده و به راحتی قابل پیگیری است لذت می برند. از پاراگراف های کوتاه، گرامر خوب و تکنیک های اثبات شده کپی رایتینگ برای درگیر نگه داشتن خوانندگان استفاده کنید.

سئوی درون صفحه: راهنمای کامل مبتدیان

پیوندهای داخلی پیوندهایی از یک صفحه در وب سایت شما به صفحه دیگر هستند. آن‌ها مهم هستند زیرا نشان می‌دهند که رتبه صفحه در اطراف سایت شما چگونه جریان می‌یابد. به عبارت دیگر، لینک های داخلی اعتبار یک صفحه را افزایش می دهند و به گوگل می گویند که این مهم است.

در اینجا یک راه آسان برای یافتن فرصت های پیوند داخلی مرتبط وجود دارد:

  1. برای یک حساب رایگان Ahrefs Webmaster Tools ثبت نام کنید
  2. وب سایت خود را با حسابرسی سایت بررسی کنید
  3. به ابزار فرصت های پیوند داخلی بروید
  4. URL مورد نظر را روی صفحه ای که می خواهید رتبه بالاتری داشته باشید، تنظیم کنید

این ابزار تمام کلمات کلیدی را که صفحه هدف شما برای آنها در رتبه 100 برتر قرار می دهد را می گیرد و ذکر آنها را در سایت شما پیدا می کند. سپس آنها را به عنوان فرصت های پیوند داخلی متنی پیشنهاد می کند.

به عنوان مثال، فرض کنید راهنمای خود را برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا به عنوان صفحه هدف قرار داده ایم. در این صورت، 13 فرصت پیوند داخلی بالقوه وجود دارد.

Searching for internal link opportunities in Ahrefs' Site Audit

در اینجا یکی از آنها آمده است:

Example of an internal link opportunity, via Ahrefs' Site Audit

در اینجا، پیشنهاد می‌شود که عبارت «استراتژی بازاریابی محتوا» را در فهرست ابزارهای بازاریابی محتوا به صورت داخلی پیوند دهیم.

پیوند داخلی این عبارت ممکن است به رتبه بالاتر پست ما کمک کند.

اگر هیچ نتیجه‌ای در این گزارش نمی‌بینید، به این دلیل است:

  1. صفحه هدف شما در بین 100 کلمه کلیدی برتر قرار نمی گیرد.
  2. شما هیچ یک از کلمات کلیدی را که در سایت شما رتبه بندی می کند ذکر نمی کنید.

در هر صورت، می توانید با جستجوی site:domain.com “” فرصت هایی را در گوگل بیابید.

به عنوان مثال، در وبلاگ ما موارد زیادی از «استراتژی بازاریابی محتوا» ذکر شده است.

Searching Google for internal link opportunities

داشتن صفحات مشابه زیاد در مورد یک موضوع، تیراندازی به پای خود است. به این دلیل که بک لینک ها بین صفحات پخش می شوند و یک عامل رتبه بندی هستند. بنابراین می‌توانید به‌جای صفحه‌های ضعیف به‌اندازه کافی برای رتبه‌بندی، با بسیاری از صفحات ضعیف مواجه شوید.

One strong page about a topic will usually rank higher than multiple weak pages about that topic

برای حل این مشکل، صفحات ضعیف تر در مورد یک موضوع را به قوی ترین آن هدایت کنید. این بک لینک ها را یکپارچه می کند و صفحه ای با قابلیت رتبه بندی بیشتر ایجاد می کند.

Redirecting and consolidating pages about the same thing gives you a strong page more capable of ranking

برای یافتن صفحاتی در سایت خود درباره کلمه کلیدی که می خواهید رتبه بالاتری کسب کنید، سایت:domain.com را در گوگل جستجو کنید.

به عنوان مثال، سایت ما دو صفحه بسیار مشابه در مورد کلمات کلیدی متا دارد. ما یک پست وبلاگ داریم که متا کلمات کلیدی را توضیح می دهد و یک صفحه واژه نامه که همین کار را انجام می دهد.

Example of a possible keyword cannibalization issue

تغییر مسیر یکی از اینها به دیگری برای یکپارچه سازی بک لینک ها ممکن است به ما کمک کند تا رتبه بالاتری برای این کلمه کلیدی داشته باشیم. این یک صفحه قوی تر از دو صفحه ضعیف تر ایجاد می کند.

هنگام انجام این کار، هدف جستجو را در نظر داشته باشید. اگر صفحات شما اهداف متفاوتی را برآورده می کنند، تغییر مسیر ممکن است بهترین ایده نباشد. این تاکتیک زمانی بهترین است که صفحات بسیار شبیه به هم باشند.

بک لینک ها یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل هستند. آندری لیپاتسف، استراتژیست ارشد کیفیت جستجو در گوگل، این موضوع را در 2016 تأیید کرد.

متاسفانه ایجاد بک لینک با کیفیت بالا یکی از چالش برانگیزترین بخش های سئو است. این به این دلیل است که چیزی نیست که بتوانید کاملاً کنترل کنید. شما باید چیزی بسازید که ارزش کسب بک لینک داشته باشد، سپس مردم را متقاعد کنید که به شما پیوند دهند.

به همین دلیل است که این مرحله نهایی در روند ما است.

اگر در ساخت لینک تازه وارد هستید، نقطه شروع خوبی است:

  1. یک صفحه رقیب را در Site Explorer قرار دهید
  2. به گزارش Backlinks بروید
  3. به دنبال بک لینک هایی باشید که ممکن است بتوانید آن ها را تکرار کنید

به عنوان مثال، فرض کنید می‌خواهیم به راهنمای مبتدی خود برای SEO پیوندهایی ایجاد کنیم. اگر در گوگل برای صفحات رقیب با نصب نوار ابزار سئوی Ahrefs جستجو کنیم، متوجه می‌شویم که یکی از بیش از 14 هزار دامنه ارجاع دهنده پیوند دارد.

Number of referring domains to Moz's beginner's guide to SEO, via Ahrefs' SEO Toolbar

با توجه به سایت اکسپلورر Ahrefs، در اینجا یکی از صفحاتی است که اخیراً از آن بک لینک دریافت کرده است:

Example of a potentially replicable backlink via the Backlinks report in Ahrefs' Site Explorer

با نگاهی به صفحه ارجاع دهنده، به نظر می رسد پیوند از بخشی آمده است که سه تا از بهترین راهنمای سئو را فهرست می کند.

Example of page linking to competing beginners' guides
اگر با نویسنده تماس بگیریم و راهنمای مبتدی خود را برای سئو معرفی کنیم، این احتمال وجود دارد که او آن را به صفحه خود اضافه کند.

ردیابی رتبه تنها راه برای دانستن اینکه آیا تلاش شما برای کسب رتبه بالاتر در گوگل موثر است یا خیر.

اگرچه می توانید این کار را به صورت رایگان با جستجو در گوگل انجام دهید، اما معمولا قابل اعتماد نیست. این به این دلیل است که عواملی مانند موقعیت مکانی و تاریخچه جستجو می توانند بر جایی که رتبه صفحه را می بینید تأثیر بگذارند. استفاده از ابزار ردیابی رتبه مانند Ahrefs’ Rank Tracker بسیار دقیق تر است.

می‌توانید 10 هزار کلمه کلیدی را در این ابزار ردیابی کنید، اما معمولاً فقط باید کلمه کلیدی اصلی را برای هر صفحه دنبال کنید.

برای مشاهده پیشرفت رتبه‌بندی آن در طول زمان، روی علامت نمودار کنار هر کلمه کلیدی در ردیاب رتبه ضربه بزنید.

Rank tracking in Ahrefs' Rank Tracker

رتبه بالا در گوگل برای یک کلمه کلیدی عالی است، اما رتبه بالا برای بسیاری از کلمات کلیدی حتی بهتر است. بنابراین هنگامی که این فرآیند را برای یک کلمه کلیدی دنبال کردید، آن را برای بیشتر تکرار کنید.

شما برای صدها کلمه کلیدی رتبه بالاتری خواهید داشت و قبل از اینکه متوجه شوید تعداد زیادی ترافیک ارگانیک دریافت خواهید کرد.

نتیجه

شما می توانید کارهای زیادی را برای رتبه بالاتر در گوگل انجام دهید، اما منطقی است که با موارد آسانی که تحت کنترل شما هستند شروع کنید. اگر آنها سوزن را حرکت نمی دهند، روی چیزهای چالش برانگیز تری مانند لینک بیلدینگ سرمایه گذاری کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید