سلام.
من امیر کرابی مشاور سئو و کارشناس دیجیتال مارکتینگ وبه همراه محمد مهدی حسن زاده (کارشناس تولید محتوا) تلاش دارم تا در حوزه دیجیتال مارکتینگ مقاله جدیدی را با نام”ملزومات سئوی بهداشت و درمان برای رشد عمل پزشکی شما در سال 2023″ ارائه کنم. امیدوارم از این مقاله لذت کافی را ببرید.
از سوی دیگر، انجام سئوی مراقبت های بهداشتی برای وب سایت پزشکی شما تفاوتی با بهینه سازی هر نوع وب سایت دیگری ندارد.
شما تحقیق کلمات کلیدی و رقبای خود را انجام می دهید، ابرداده های خود را می نویسید و محتوای باکیفیت تولید می کنید تا در هر مرحله از قیف فروش مشتریان را جذب کنید.
بنابراین، این قوانین همچنان در اینجا اعمال میشوند، اما به طور خاص برای وبسایتهای مرتبط با سلامت (و امور مالی) اعمال میشود: قوانین YMYL، که به آن پول شما یا زندگی شما نیز میگویند.
در زیر بیشتر در این مورد بحث خواهیم کرد، اما کافی است بگوییم که Google نگاه بسیار دقیقتری به پول و محتوای مراقبتهای بهداشتی دارد، بنابراین تولیدکنندگان محتوا برای سایت مراقبتهای بهداشتی شما باید بهویژه با وجدان باشند.
اگر به طور کلی به دنبال برخی اصول سئو برای بهینه سازی وب سایت مطب پزشکی خود برای جستجوی ارگانیک هستید، نکات برتر زیر را بررسی کنید!
کنترل کیفیت
بسیاری از متخصصان پزشکی فکر می کنند تبلیغات پرداخت به ازای کلیک یا PPC کافی است تا بازدیدکنندگان مورد نظرشان را به دست آورند.
با این حال، شروع با PPC مانند قرار دادن یک باند چسب بر روی مشکل شما است. فقط برای کوتاه مدت خوب خواهد بود.
به عنوان یک تجارت پزشکی یا مراقبت های بهداشتی، باید SEO را در بازاریابی دیجیتال خود بگنجانید تا بیماران بالقوه را به وب سایت خود بیاورید.
همواره. و در بلند مدت.
اگر وب سایت و محتوای آن از نظر گوگل با کیفیت تلقی نشود، حضور جستجوی شما آسیب خواهد دید.
در مورد کیفیت، دو مفهوم بسیار مهم برای مراقبت های بهداشتی EAT و YMYL هستند.
EAT مخفف تخصص، اقتدار و اعتماد است
این مفهوم برای کمک به رتبهدهندگان شخص ثالث در نتایج جستجوی Google ایجاد شد.
اگرچه EAT یک عامل رتبهبندی مستقیم نیست،EAT چیزهای زیادی را در مورد آنچه که گوگل مهم میداند آشکار میکند اساساً، چه نوع وبسایتیهایی را که گوگل میخواهد با دید بیشتر جستجو پاداش دهد.
E-A-T برای هر صفحه وب حاوی اطلاعات پزشکی اهمیت زیادی دارد.
اطلاعات و آماری که در مورد دارو و سلامت ارائه میدهید میتواند مستقیماً بر بیماران احتمالی که آنها را میخوانند تأثیر بگذارد.
مردم از صفحات وب شما بازدید می کنند و می خوانند زیرا دلایلی می خواهند تا سلامت خود را به عمل شما بسپارند.
اطلاعات شما باید درجه یک، پر از تخصص، معتبر و قابل اعتماد باشد.
تنها در این صورت است که شانس کسب رتبه خوب در صنعت مراقبت های بهداشتی را خواهید داشت.
این ما را مستقیماً به مفهوم YMYL هدایت می کند که مخفف کلمه Your Money یا Your Life است.
YMYL، به عنوان یک مفهوم، اساساً به معنای هر محتوایی است که می تواند به طور مستقیم بر سلامت، امور مالی یا ایمنی خواننده تأثیر بگذارد. به همین دلیل است که گوگل واقعاً واقعاً از متخصصان و متخصصان باتجربه می خواهد که چنین محتوایی را بنویسند.
واضح است که درک این مفهوم در فضای رقابتی مراقبت های بهداشتی مهم است.
اگر محتوای شما با آن استانداردها مطابقت نداشته باشد (مثلاً نادرستی دارد یا اطلاعات کمی دارد)، رتبهبندی در نتایج جستجو حتی دشوارتر خواهد بود.
صفحات YMYL باید EAT بالایی داشته باشند.
دوره زمانی.
مهم ترین استراتژی های برتر SEO برای مراقبت های بهداشتی
شما ممکن است هرگز از سایتی مانند WebMD پیشی نگیرید
با این حال، با تمرکز بر روی کلمات کلیدی طولانی تر و محتوای مبتنی بر مکان، می توان در اینجا عملکرد نسبتاً خوبی داشت.
با اجرای نوع صحیح سئو برای اینکه عمل پزشکی خود را در مقابل چشمان کاربران مناسب قرار دهید، وب سایت خود را در موقعیت بهتری قرار می دهید تا از رقبای خود پیشی بگیرید.
شش استراتژی زیر مهمترین در مورد سئوی مراقبت های بهداشتی هستند.
1. از کلمات کلیدی پزشکی مناسب استفاده کنید
هنگام بهینه سازی محتوای خود، می خواهید کلمات کلیدی مناسبی را برای صنعت خود هدف قرار دهید.
نقطه شروع شما باید خدمات پزشکی باشد که ارائه می کنید، زیرا این همان چیزی است که اکثر جستجوگران به دنبال آن هستند.
ابزارهایی مانند برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل می توانند به شما کمک کنند تا بهترین کلمات کلیدی را برای صنعت خود بیابید و آنچه را که جستجو می شود و آنچه را که جستجو نمی شود مقایسه کنید.
مانند همه موارد، از قرار دادن کلمات کلیدی در محتوا خودداری کنید.
گوگل به سرعت به این تاکتیک اسپم میپردازد و وبسایت شما را جریمه میکند. در عوض، کلمات کلیدی خاص و طولانی را به روشی مرتبط، خوانا و طبیعی در محتوای خود قرار دهید.
این نه تنها شما را از WebMD ها جدا می کند، بلکه شروع به جذب بیماران مورد نظر خود خواهید کرد – کسانی که در منطقه جغرافیایی شما زندگی می کنند و به دنبال تخصص تخصصی شما هستند.
2. تعداد زیادی صفحات محتوا اضافه کنید
صفحات محتوای شما باید پر از اطلاعات با کیفیت بالا باشد که با کلمات کلیدی شما بهینه شده است.
برای صنعت پزشکی، شما میخواهید محتوای شما به بهتر یا آسانتر شدن زندگی مخاطبان شما کمک کند.
چه این توضیحات مفصلی از خدمات شما باشد یا پستهای وبلاگی که جستوجوی خاص آنها را هدف قرار میدهند، محتوای با کیفیت بالا پادشاهی برای کسبوکارهای مراقبتهای بهداشتی است.
گوگل استاندارد بسیار بالاتری را در صفحات وب پزشکی نسبت به سایر صنایع قرار می دهد.
به این دلیل که این صفحات پتانسیل تأثیرگذاری بر سلامت، شادی یا ثبات مالی آینده جستجوگران را دارند.
محتوای با کیفیت پایین در این صفحات می تواند منجر به عواقب پزشکی خطرناک یا ناخواسته شود.
هنگام تولید محتوا برای وب سایت خود همیشه به مخاطبان هدف خود فکر کنید.
آنها به دنبال چه می گردند؟
چه اطلاعاتی به آنها در این جستجو کمک بیشتری می کند؟
با نوشتن محتوای آموزشی طولانی مدت، گوگل شما را به عنوان یک چهره معتبر در صنعت می شناسد و در نتیجه رتبه شما را افزایش می دهد.
3. عناصر بصری را بهینه کنید
ویدیو یکی از محبوب ترین روش هایی است که مردم از محتوا استفاده می کنند.
صفحات وب دارای ویدیو می توانند ترافیک ارگانیک بیشتری دریافت کنند.
و مردم زمان بیشتری را در آن صفحات صرف می کنند زیرا آنها ویدیو را تماشا می کنند.
این باعث افزایش زمان کاربر در صفحه می شود و به موتورهای جستجو نشان می دهد که چیزی ارزشمند در صفحه برای کاربران وجود دارد.
هنگامی که وب سایت خود را برای سئو بهینه می کنید، حتما ویدیوهای مرتبط و با کیفیت را در کنار محتوای خود در جایی که می توانید قرار دهید.
چه یک تور مجازی از مرکز یا یک ویدیوی آموزنده در مورد یک وضعیت پزشکی باشد، بسیاری از کاربران به محتوای بیش از 600 کلمه متن ساده جذب خواهند شد.
همچنین باید تصاویر و اینفوگرافیک های متنوعی را در وب سایت خود قرار دهید. هرچه سایت شما تعاملی و جذاب تر باشد، بازدیدکنندگان بیشتری خواهید داشت.
اطمینان حاصل کنید که هر تصویری در سایت شما دارای متن جایگزین مناسب است. متن جایگزین تصویر به کاربران کم بینا و خزندههای گوگل کمک میکند تا آنچه را که در صفحه نمایش داده میشود بهتر درک کنند.
این می تواند یک فرصت عالی برای ترکیب برخی از کلمات کلیدی شما باشد. (اما، مانند هر سئوی دیگری، زیاده روی نکنید!)
4. بهینه سازی برای سرعت وب سایت، امنیت و استفاده از تلفن همراه
سرعت سایت شما، امنیت و سازگاری با موبایل همه عوامل رتبه بندی هستند.
اگر بارگذاری وب سایت شما بیش از سه ثانیه طول بکشد، بسیاری از افراد ممکن است به سراغ رقیبی بروند که تجربه سریع تری را ارائه می دهد.
اکنون، با گفتن این موضوع، ذکر این نکته مهم است که سایت های کند می توانند برای پرس و جوهای خاص رتبه بالایی داشته باشند. گوگل یک سایت عالی را جریمه نمی کند فقط به این دلیل که کمی کندتر است.
اما بهینه سازی سرعت مطمئناً نمی تواند به تجربه کلی کاربر آسیب برساند.
حداکثر بارگذاری وب سایت شما باید حدود دو ثانیه طول بکشد، اما در حالت ایده آل باید کمتر از نیم ثانیه را هدف گذاری کنید.
ابزار PageSpeed Insights گوگل مکانی عالی برای بررسی سرعت فعلی سایت شما است. همچنین بینشی در مورد اصلاحات بالقوه برای کمک به بهبود امتیاز سرعت شما ارائه می دهد.
یکی دیگر از عوامل مهم سئو، امنیت وب سایت شما است. گواهی SSL به رمزگذاری وب سایت شما کمک می کند و اطمینان می دهد که داده های آن و بازدیدکنندگان شما در برابر هکرها محافظت می شود.
اگر وبسایت شرکت مراقبت های بهداشتی شما از امنیت SSL استفاده نمی کند، گوگل رتبه بندی شما را جریمه می کند. این گواهی هنگام پذیرش اطلاعات حساس بیمار ضروری است، بنابراین هیچ بهانه ای برای پیاده سازی آن توسط یک وب سایت وجود ندارد.
مهمتر از همه، وب سایت شما باید سازگار با موبایل باشد.
اکثر جستجوها در حال حاضر در دستگاه های تلفن همراه انجام می شود و اگر وب سایت شما برای آنها بهینه نشده باشد، کاربران به جای آن وب سایت های رقیب شما را انتخاب می کنند.
بهترین راه برای اطمینان از بهینه سازی سایت شما برای موبایل، داشتن یک طراحی واکنش گرا است.
و به این معنی است که سایت شما به طور خودکار تغییر می کند تا با صفحه نمایشی که در آن مشاهده می شود مطابقت داشته باشد و خطر تجربه ضعیف کاربر از دستگاهی به دستگاه دیگر را کاهش می دهد.
5. عوامل خارج از سایت
شاخصهای خارج از سایت (به عنوان مثال، لینکها به سایت شما و ترافیک رسانههای اجتماعی) تنها دو حوزه هستند که میتوانند بر رتبهبندی جستجوی شما تأثیر بگذارند.
رسانههای اجتماعی اگرچه یک عامل رتبهبندی مستقیم نیستند، اما باید یکی از اولویتهای اصلی شما در رابطه با سئوی خارج از سایت باشند.
محتوای یافت شده در صفحه رسانه های اجتماعی می تواند به طور قابل توجهی بر انتخاب بیمار برای بیمارستان یا مرکز درمانی تأثیر بگذارد.
بسیاری از کاربران قبل از برنامه ریزی قرار ملاقات، نظرات رسانه های اجتماعی را نیز در نظر می گیرند.
شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که نمایه اجتماعی شما به روز و مرتبط با کسب و کار شما است تا کاربران بتوانند به طرق مختلف شما را پیدا کنند و با شما در تعامل باشند.
در مورد لینک ها، شما همچنین می خواهید مطمئن شوید که لینک های اسپم به طور بالقوه به عملکرد سئوی شما آسیب نمی زند.
از ابزار ایجاد پیوند مورد علاقه خود برای بررسی پروفایل پیوند موجود و تجزیه و تحلیل پیوندهایی که ظاهر می شوند استفاده کنید.
آیا همه آنها از منابع با کیفیت و مرتبط هستند؟ یا به نظر می رسد بسیاری از آنها اسپم هستند؟
هرگونه پیوند ناخواسته را برای کمک به پاکسازی پروفایل پیوند خود و بهبود رتبه خود غیرفعال کنید. (فقط ابتدا این را بخوانید.)
6. سئوی محلی
همچنین باید نمایه کسب و کار Google خود را بهینه و به روز نگه دارید.
بیماران خدمات محلی میخواهند و برای اینکه بتوانند شما را پیدا کنند، باید کسبوکارتان در بسته محلی Google نشان داده شود.
این گروه بندی از چهار تا پنج کسب و کار در بالای نتایج جستجوی ارگانیک ظاهر می شود.
در تلفن همراه، آنها تنها چیزی هستند که مردم قبل از پیمایش می بینند.
اطلاعات موجود در این فهرست ها عمدتاً از GBP شما می آید، بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که اطلاعات زیر دقیق و در دسترس هستند:
- دسته های کسب و کار
- شماره تلفن اصلی شما
- شرح کسب و کار.
- ساعات کاری شما (و هر ساعت کاری فصلی).
- آدرس یا منطقه خدمات شما
- نظرات گوگل برای کسب و کار شما
یکی دیگر از عوامل مهم برای سئوی محلی، نقل قول های محلی است.
اینها اشاره های آنلاین کسب و کار شما هستند که اطلاعات ضروری NAP (نام، آدرس، تلفن) شما را نشان می دهند
نقلقولهای محلی میتواند از فهرستهای تجاری، نمایههای اجتماعی، پستهای وبلاگ، وبسایتهای روزنامه و سایر منابع باشد.
همه اینها به تلاش های سئوی شما کمک می کند.
نتیجه
همانطور که در ابتدا گفتم، بهینه سازی وب سایت پزشکی شما برای جستجو با انجام آن برای هر نوع سایت دیگری تفاوتی ندارد.
اما اگر بیماران بالقوه به شما نسبت به شخص دیگری اعتماد کنند، به اعتبار و قابل اعتماد بودن وب سایت شما بستگی دارد، بنابراینEAT در محتوای YMYL شما وارد می شود.
اگر در حین حرکت نکات فوق را در ذهن داشته باشید، در مسیر درستی قرار خواهید گرفت. من نمی گویم آسان خواهد بود، اما این واقعا راه رو به جلو است.
منابع بیشتر:
سایر مقالات مرتبط با سءو سایت
سئو سایت یعنی چه – ۵ کلید برنده شدن کسب و کار شما
چگونه سئو سایت را افزایش دهیم – ۳۰ دقیقه استراتژی سئوی محلی هر هفته
بدون دیدگاه