سلام.
من امیر کرابی مشاور سئو و کارشناس دیجیتال مارکتینگ وبه همراه محمد مهدی حسن زاده (کارشناس تولید محتوا) تلاش دارم تا در حوزه دیجیتال مارکتینگ مقاله جدیدی را با نام {سئو و جهت گیری بازار محلی برای توسعه بین المللی در سال 2023} ارائه کنم. امیدوارم از این مقاله لذت کافی را ببرید.
در آخرین ستون خود، به مزایای تجاری استراتژی سئوی بینالمللی پرداختم و اولین مزیت تکمیل برنامه استراتژیک جهانی شما بود.
این یک هم ترازی حیاتی است، به خصوص وقتی صحبت از نحوه استقرار وب سایت ها برای هدف قرار دادن این بازارها می شود.
مدیریت چندین وب سایت جهانی نه تنها به منابعی برای ایجاد و نگهداری نیاز دارد، بلکه باید برای کاربران در بازار هدف ارزش افزوده ایجاد کند.
چند سایت بازار خیلی زیاد است؟
در طول سالها، شرکتهای زیادی را دیدهام که وبسایت خود را به زبان دیگری مانند اسپانیایی یا عربی ترجمه میکنند و سپس تلاش میکنند تا با شبیهسازی یک نسخه محلی در هر بازاری که به آن زبان صحبت میکند، «سرمایهگذاری خود را به حداکثر برسانند».
برای یک شرکت، این رویکرد منجر به 1600 وبسایت مجزا و بیش از 18 میلیون صفحه وب شد که اکثر آنها ایندکس نمیشدند، زیرا این صفحات توسط Google تکراری در نظر گرفته میشدند.
اخیراً در توییتر، جان مولر از گوگل به سؤالی از یک پست پاسخ داد که در آن میپرسید آیا داشتن نسخههای انگلیسی زبان برای بازارهای EMEA استراتژی خوبی است یا خیر.
پاسخ او این بود: “به نظر می رسد شما 78 URL برای یک محتوا دارید.”
او در ادامه گفت: «به نظر میرسد این صفحه همان صفحه است، دلیلی واقعی برای ایندکس کردن چندین نسخه وجود ندارد.»
جهت گیری بازار محلی خود را توسعه دهید
بازارگرایی محلی تعادل ظریف مدیریت انتظارات و نیازهای مشتریان در یک بازار خارجی با اهداف، منابع و قابلیت های سازمان شما است.
در برنامه ریزی خود، باید هر بازار بالقوه را نسبت به بومی سازی نیازمندی های کسب و کار محلی، رفتارهای کاربر، انتظارات کاربر، زبان، ارز و هر عنصر دیگری که باعث مشارکت مشتری در بازار می شود، در نظر بگیرید.
صرفاً شبیه سازی یک وب سایت موجود به زبان دیگر و سپس ارسال آن به Google کافی نیست.
مقاله قبلی ابزارهایی را پیشنهاد میکند که به شما کمک میکند بازارهای جدیدی را شناسایی کنید که هم تقاضای مصرفکننده دارند و هم انجام تجارت فرامرزی را آسانتر میکنند.
استراتژی محتوای شما توسط جهت گیری بازار محلی شما هدایت می شود و شما را مجبور به برنامه ریزی در کل زنجیره تبدیل می کند و به شما کمک می کند تا تعیین کنید که آیا این سایت یک سایت جهانی تک زبانه، سایت بازار محلی یا سایت خاص زبان باشد و اینکه آیا فناوری با کاربر سازگار می شود یا خیر. -تقاضا یا به صورت پویا
این ماتریس بیشتر نیازهای فناوری شما را هدایت می کند.
بسیاری از شرکتها دیر متوجه میشوند که شما با کشورها یا منطقهها تجارت نمیکنید، بلکه با مردم تجارت میکنید.
وقتی صحبت از معامله با مردم می شود، نمی توانید از تغییرات مکعب روبیک فرار کنید.
افراد در یک بازار هدف به یک زبان خاص صحبت می کنند، از یک ارز خاص استفاده می کنند و در یک مکان خاص زندگی می کنند.
سایت های اختصاصی بازار، زبان یا ارز
شرکت هایی که قصد دارند در سطح جهانی گسترش پیدا کنند، باید چندین تصمیم بلند مدت و کوتاه مدت بگیرند.
با نگاه کردن به توپ کریستالی آنها، انبساط کامل آنها چگونه است؟
گسترش به یک بازار اضافی با چندین بازار در نقاط مختلف جهان بسیار متفاوت است.
در مراحل اولیه گسترش، این تصمیمات می توانند آسان باشند.
یک شرکت اتریشی می تواند آلمان را نسبتاً آسان هدف قرار دهد زیرا هر دو آلمانی صحبت می کنند، از یورو استفاده می کنند و قراردادهای حمل و نقل برون مرزی دارند.
در این صورت آیا حتی به وب سایت دیگری نیاز دارند؟
صرفاً فعال کردن یک ماشین حساب حمل و نقل و مدیریت مالیات بر ارزش افزوده ممکن است تمام چیزی باشد که لازم است.
زمانی که یک وب سایت آمریکایی بخواهد مکزیک را هدف قرار دهد، اوضاع پیچیده تر می شود.
به راهی برای سازماندهی صفحات وب اسپانیایی خود، قیمت های مخفیانه به پزو، اطمینان از ارسال محصولات خریداری شده به محل مشتری در مکزیک، و اطلاع دادن به مصرف کنندگان در صورت وجود هرگونه هزینه اضافی برای تعرفه ها نیاز دارد.
هنگامی که زیرساخت مکزیک را دارید، ممکن است وسوسه شویم که به سمت جنوب به سمت آرژانتین، پرو یا شیلی گسترش پیدا کنیم.
آیا باید از همان وب سایت اسپانیایی زبان استفاده کنیم و از مبدل ارز و مدیر حمل و نقل استفاده کنیم یا شرایط خاص بازار و تفاوت های زبانی وجود دارد که ما را مجبور به استفاده از وب سایت های بازار جداگانه می کند؟
من چندین شرکت را دیده ام که وب سایت های “EU” را برای هدف قرار دادن اتحادیه اروپا با استفاده از یورو راه اندازی کرده اند.
آنها سایت جهانی را در دامنه «.eu» شبیهسازی میکنند، قیمتها را به یورو تبدیل میکنند و فرض میکنند که میتوانند این منطقه را با استفاده از یک ارز مشترک و ساختار قانونی هدف قرار دهند.
منطقی به نظر می رسد، اما علیرغم استفاده از یک واحد پولی، اکثر بازارها به زبان های مختلفی صحبت می کنند، که در نتیجه آن ها نمی توانند بازدیدکنندگان کافی را برای ماندگاری جذب کنند.
جهت گیری بصری یا فنی
هنگامی که در مورد ساختار وب خود تصمیم گرفتید، باید استفاده از یک جهت بصری را در نظر بگیرید، مانند مجبور کردن کاربر برای درگیر کردن یک انتخابگر کشور زبان برای انتخاب سایت مورد نظر یا جهت گیری فنی با استفاده از موقعیت فیزیکی بازدیدکننده یا ترجیح زبان برای مسیریابی. آنها را به یک وب سایت خاص.
مقالات زیادی درباره چالشهای استفاده از آدرس اینترنتی محلی کاربر برای هدایت کاربران به وبسایتهای خاص بر اساس محل دسترسی آنها به سایت و خطاهای فرهنگی بالقوه استفاده از پرچم ملی یک کشور برای نشان دادن یک زبان در بازارهای مختلف وجود دارد.
برای هر یک از روش ها، بسیار مهم است که پیاده سازی را آزمایش کنید تا مطمئن شوید موتورهای جستجو می توانند به تمام محتوای موجود برای هر روش دسترسی داشته باشند.
به طور معمول، صفحات انتخاب یک کوکی تنظیم می کنند که انتخاب کاربر را ضبط می کند تا مرحله انتخابگر در آینده حذف شود.
در حالی که برای کاربران عالی است، موتورهای جستجو اغلب از دسترسی به هر یک از مسیرها مسدود می شوند زیرا کوکی هایی را نمی پذیرند که مانع از دسترسی آنها به هر یک از وب سایت های محلی شود.
به طور مشابه، با شناسایی IP و زبان، این سیستم برای هدایت کاربران به نسخه های خاص وب سایت طراحی شده است.
این برای وبسایتهای تجارت الکترونیک با قیمتگذاری خاص بازار و یا قوانینی برای انجام تجارت در بازارهای خاص بسیار رایج است.
متأسفانه، این بیشتر موتورهای جستجو را از ورود به این وب سایت ها محدود می کند.
این امر باعث میشود که اطمینان حاصل شود که قوانین استثنایی وجود دارد تا به موتورهای جستجو، از جمله Google، اجازه دسترسی به هر صفحه وبی که درخواست میکنند، وجود داشته باشد، زیرا شما نمیدانید از کجا سایت شما را میخزند.
نتیجه
در حالی که هیچ پاسخ آسانی برای این سوال وجود ندارد که چه تعداد وب سایت جهانی باید داشته باشید یا تعداد صفحات درون هر کدام، بهترین روش این است که تصمیم بگیرید بر اساس نیازهای تجاری و بازار خود و نه فقط به این دلیل که می توانید.
مدیریت یک حضور موفق وب چند ملیتی نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد تا اطمینان حاصل شود که محتوایی که به کار می برید برای کاربران در بازار هدف ارزش اضافه می کند که تعامل را تشویق می کند.
در عین حال، باید الزامات فزاینده سختگیرانه گوگل برای مرتبط بودن، معتبر بودن و منحصربهفرد بودن آن را برآورده کند تا ایندکس شدن آن را تضمین کند.
منابع بیشتر:
سایر مقالات مرتبط با سءو سایت
سئو سایت یعنی چه – ۵ کلید برنده شدن کسب و کار شما
چگونه سئو سایت را افزایش دهیم – ۳۰ دقیقه استراتژی سئوی محلی هر هفته
بدون دیدگاه