سلام. من امیر کرابی مشاور سئو و کارشناس دیجیتال مارکتینگ وبه همراه محمد مهدی حسن زاده (کارشناس تولید محتوا) تلاش دارم تا در حوزه دیجیتال مارکتینگ مقاله جدیدی را با نام {سئوی صفحه اصلی SaaS: کلمات کلیدی، پیوند، و… “در سال 2023“} ارائه کنم. امیدوارم از این مقاله لذت کافی را ببرید.
یک صفحه اصلی SaaS خوب باعث ایجاد تبدیل و بهبود کسب و کار شما در کل می شود. اما چگونه می توانید مال خود را بهینه کنید؟
در این مقاله، با چالش های سئوی صفحه اصلی SaaS، نقش صفحه اصلی شما در سئو و کلمات کلیدی مختلفی که هنگام بهینه سازی صفحه اصلی SaaS باید در نظر بگیرید، آشنا خواهید شد.
چرا SEO صفحه اصلی برای مارک های SaaS بسیار چالش برانگیز است؟
بیایید با آن روبرو شویم، SEO صفحه اصلی تقریبا برای همه گیج کننده است.
چه یک شرکت SaaS، یک شرکت محلی یا نوع دیگری از کسب و کار باشد، در هر بخش عمودی بسیاری را خواهید یافت که برای استفاده مناسب از این املاک و مستغلات از منظر SEO تلاش می کنند.
در عین حال، صفحه اصلی نیز دارایی است که تقریباً هر کسب و کاری بیشتر به آن اهمیت می دهد.
بدون توجه به منبع ترافیک، اغلب صفحه فرود اصلی است. به همین دلیل، این یک دارایی است که اغلب:
- از بازدیدکنندگان استقبال می کند.
- اولین برداشت را در مورد برند ایجاد می کند.
- آنچه شرکت انجام می دهد را توصیف می کند (یا حداقل به آن اشاره می کند و پیشنهاد می کند که کجا می تواند در مورد آن اطلاعات بیشتری کسب کند).
- توضیح می دهد که شرکت چه ارزشی ارائه می دهد و چه چیزی شرکت و محصولاتش را در بازار به بازدیدکنندگان اشاره می کند که در آن می توانند اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند (هم از طریق پیمایش و هم از طریق پیوندهای داخلی که در آنجا قرار می دهید).
همانطور که Yoast رویکرد معمولی برای SEO صفحه اصلی را توضیح داد:
“یک هدف که من احساس می کنم یک صفحه اصلی ندارد، و آن رتبه بندی برای کلمات کلیدی غیر از نام تجاری یا برند شما است.”
این برای اکثر برندها صادق است. اما من استدلال میکنم که بازار SaaS (و آنچه که با آن همراه است، بازاریابی SaaS) با سایر صنایع متفاوت است.
چه تفاوتی در مورد SaaS وجود دارد؟
بسیاری از برندهای در مراحل اولیه هیچ دارایی تجاری دیگری (یا حتی توانایی ایجاد بیشتر، در آن) ندارند.
برای بسیاری از شرکت های SaaS، صفحه اصلی نقش تجاری ایفا می کند و ممکن است تنها صفحه تجاری آنها باشد.
مثال:
سپس، مسئله شناسایی علامت تجاری وجود دارد.
همه اسم آسانا را شنیده اند رانش HubSpot.
این شرکتها میتوانند از برچسبهای فانتزی در تگ عنوان متا خود استفاده کنند و از آن دوری کنند. آنها می دانند که مردم به هر حال به دنبال برند خود هستند.
در مورد سایر کلمات کلیدی، آن شرکت ها هزاران صفحه برای هدف قرار دادن آن عبارات دارند.
(با این حال، Hubspot همچنان صفحه اصلی خود را برای دسته بندی محصولات بهینه می کند.)
اما، وقتی یک شرکت نسبتاً جدید SaaS هستید که سعی میکند فضایی را برای خود در این صنعت ایجاد کند زمانی که سعی میکنید رقبای شناخته شدهتری را شکست دهید و روی شروع رشد تمرکز کنید روی کسی حساب کنید که نام شما را در گوگل جستجو کند و به آن برسد. صفحه اصلی (به یاد داشته باشید، تنها صفحه در سایت) قرار نیست شما را به جایی برساند.
بنابراین گزینه های شما چه هستند؟
نقش صفحه اصلی در استراتژی سئوی SaaS
اهمیت صفحه اصلی شما بسیار فراتر از این واقعیت است که شما هیچ صفحه دیگری برای بهینه سازی (هنوز) ندارید.
هرچه توضیح دهید محصول شما چه کاری انجام می دهد، در چه دسته بندی قرار می گیرد و کاربران چه ارزشی از آن دریافت می کنند، برای موتور جستجو آسان تر خواهد بود که چگونه شما را در نتایج جستجو رتبه بندی کند.
هنگامی که به تازگی در SaaS شروع کرده اید، صفحه اصلی بیشتر اگر نه همه پیوندهای ارگانیک را جذب می کند.
هرگونه اشاره، ارجاعات رسانه ای یا سایر روابط عمومی که محصول شما به دست می آورد، احتمالاً به صفحه اصلی شما پیوند می خورد.
استراتژیهای اولیه ایجاد پیوند، ارسال مهمان، روابط عمومی دیجیتال، ظاهر شدن پادکست، یا ارسال سایت به فهرستهای SaaS به احتمال زیاد صفحه اصلی را نیز هدف قرار میدهد.
از آنجایی که سایتهای دیگر به صفحه اصلی شما پیوند میدهند، از امتداد PageRank عبور میکنند که سپس میتواند در سراسر سایت شما توزیع شود تا به صفحات خاصی توسط Google پیدا شود.
پیوندهای داخلی هوشمند به شما کمک می کند تا هنگام توسعه صفحات جدید، از مزایای آن PageRank که در صفحه اصلی جمع آوری کرده اید، عبور دهید.
پس از چه کلمات کلیدی برای بهینه سازی صفحه اصلی SaaS استفاده کنیم؟
سه نوع کلمه کلیدی برای تمرکز وجود دارد.
اولین مورد واضح است، اما برای یافتن عبارات مناسب برای دیگران، باید کمی تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید.
1. نام تجاری شما
علیرغم نیاز به تمرکز بر سایر عبارات، هنوز هم ایده خوبی است که اصطلاحات مربوط به برند را در صفحه اصلی قرار دهید.
حداقل، نام شرکت یا محصول را در برچسب عنوان صفحه اصلی، معمولاً در انتهای تگ قرار دهید.
به این ترتیب، مطمئن می شوید که تمرکز اصلی برچسب روی کلمات کلیدی هدف اصلی شما است.
مثال:
در بیشتر موارد، شما به طور طبیعی نام تجاری را در سراسر صفحه نیز میپاشید.
شما آن را در توضیحات متا ذکر خواهید کرد، شاید آن را در عنوان فرعی اصلی، زیر عنوان، در متن جایگزین برای یک یا دو تصویر، و در جاهای دیگر در کپی بدنه (مثلاً در بررسیها یا توصیفات) که به طور طبیعی اتفاق میافتد، قرار دهید.
2. دسته محصول (اگر هدف درست باشد)
اینجاست که شما شروع به قرار دادن صفحه اصلی (و نام تجاری) خود برای عباراتی می کنید که می توانند ترافیک تجاری ارزشمندی را ایجاد کنند.
کلمات کلیدی مرتبط با دسته محصول، دسته اصلی را توصیف می کنند که به بهترین وجه محصول شما را تعریف می کند.
اینها کلمات کلیدی نیستند که ممکن است ویژگی ها یا عملکرد پروژه را تعریف کنند، بلکه عبارات اولیه تری هستند که به کاربر می گویند محصول چیست و به هیچ وجه به برند شما مربوط نمی شود.
اینها اغلب عباراتی هستند که برای توصیف محصول به مشتریان، سرمایه گذاران یا سهامداران مختلف استفاده می کنید – نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی، CMS و تجارت الکترونیک، پلت فرم ارتباطات و غیره.
اینها اصطلاحاتی هستند که فروشندگان را در ایمیلها، مواد فروش و غیره به آنها ارجاع میدهند.
کجا باید کلمه کلیدی مرتبط با دسته محصول را درج کرد؟
از آنجایی که این کلمه کلیدی اصلی است که شما هدف آن قرار خواهید گرفت، از آن در هر صفحه استفاده کنید:
- در برچسب های توصیفی
- در تگ H1 صفحه
- در باز شدن محتوای صفحه اصلی.
- در تگ های alt و غیره
یک استثنا: زمانی که کلمه کلیدی هدف کاربری متفاوتی نسبت به صفحه اصلی دارد
ممکن است شرایطی وجود داشته باشد که قصد کاربر برای عبارت مربوط به دسته محصول متفاوت از آنچه می توانید با صفحه اصلی هدف قرار دهید، باشد.
حتی اگر این عبارت در ابتدا به نظر می رسد که قصد تجاری دارد، پس از بازرسی، ممکن است متوجه شوید که این عبارت برای اهداف مختلف رتبه بندی می شود
عبارت کلیدی [CRM کسب و کار کوچک] را در نظر بگیرید. به نظر می رسد کلمه کلیدی برای استفاده در صفحه اصلی محصول نرم افزار ایده آل است.
اما به SERP نگاه کنید. این لیست ها بیشتر شامل محتوای اطلاعاتی هستند:
- بیشتر صفحات با رتبه برتر فهرست هایی هستند که مجموعه ای از راه حل های نرم افزار CRM را ارائه می دهند.
- هیچ یک از آن صفحات صفحه اصلی محصول نیستند.
- تنها یک رتبه بندی واقعی دامنه نرم افزار CRM وجود دارد، و حتی این یک صفحه تجاری نیست.
رتبه بندی یک صفحه اصلی بسیار دشوار تا غیرممکن است، به خصوص برای یک نام تجاری کمتر شناخته شده SaaS.
شما در اینجا دو گزینه دارید:
- به خطر انداختن و شناسایی یک کلمه کلیدی مرتبط با دسته بندی محصول (یا حداقل یکی که به اندازه کافی به دسته بندی محصول نزدیک است). یک صفحه جداگانه ایجاد کنید تا کلمه کلیدی اصلی مورد نظر خود را با محتوای مرتبط با هدف آن هدف قرار دهید.
- فقط روی برند تمرکز کنید. من شخصا معتقدم که این سازش برای یک استارتاپ در مراحل اولیه بسیار زیاد است.
3. کلمات کلیدی مربوط به پیشنهادات اصلی محصول
ما موقعیت یابی برند شما و دسته بندی محصول را پوشش داده ایم.
اما، در مورد آن عبارات دیگری که محصول شما را توصیف می کنند، چطور؟ در مورد کلمات کلیدی که به ویژگی ها یا عملکرد محصول مربوط می شوند، چطور؟
این عبارات کلیدواژه های اصلی شما نیستند، اما راهی برای ترکیب آنها وجود دارد.
علاوه بر این، می توانید از صفحه اصلی برای پشتیبانی از صفحات خاصی که ممکن است برای آن کلمات کلیدی ایجاد کنید استفاده کنید.
در اینجا چگونه است:
لیستی از عملکرد محصول خود را وارد کنید. شما به احتمال زیاد آن را به شکل یا شکلی در صفحه دارید.
سپس، هر یک از آن بخش ها را به صفحه فرود مربوطه پیوند دهید.
در حالت ایده آل، از کلمه کلیدی اضافی در متن لنگر پیوند برای افزایش ارتباط استفاده می کنید. از این طریق به سه هدف خواهید رسید:
- ارتباط موضوعی صفحه اصلی را افزایش خواهید داد. گوگل و سایر موتورهای جستجو بهتر متوجه می شوند محصول شما چه کاری انجام می دهد و چه عباراتی به دامنه شما مرتبط است.
- شما به بازدیدکنندگان در یافتن محتوای مرتبط با نیازهای آنها کمک خواهید کرد.
- و در نهایت، شما اعتبار صفحه آن دارایی های اضافی را که برای رتبه بندی کلمات کلیدی مرتبط با ویژگی ها یا عملکرد محصول ایجاد کرده اید، تقویت خواهید کرد.
افکار نهایی
نکته اصلی این است که صفحه اصلی شما باید مرتبط ترین کلمات کلیدی و عبارات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما را شامل شود.
چه قصد دارید برای کانال ارگانیک بهینه سازی کنید یا نه، برای شما مهم است که بدانید موتورهای جستجو این کلمات کلیدی و راه های مختلفی را که مصرف کنندگان برای یافتن محصول شما تلاش می کنند، انتخاب می کنند.
بنابراین، از اصول اولیه غافل نشوید!
منابع بیشتر:
سایر مقالات مرتبط با سءو سایت
سئو سایت یعنی چه – ۵ کلید برنده شدن کسب و کار شما
چگونه سئو سایت را افزایش دهیم – ۳۰ دقیقه استراتژی سئوی محلی هر هفته
منابع و مواخذ محتوای {سئوی صفحه اصلی SaaS: کلمات کلیدی، پیوند، و… “در سال 2023”} :
SaaS Homepage SEO: Keywords, Linking & More
بدون دیدگاه