سلام.
من امیر کرابی مشاور سئو و کارشناس دیجیتال مارکتینگ وبه همراه محمد مهدی حسن زاده (کارشناس تولید محتوا) تلاش دارم تا در حوزه دیجیتال مارکتینگ مقاله جدیدی را با نام {سئو سایت خرده فروشی – 11 گرایش بازاریابی محتوا با الهام از کمپین بعدی} ارائه کنم. امیدوارم از این مقاله لذت کافی را ببرید.
مهم نیست از چه پلت فرم دیجیتالی برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده می کنید، ارائه مداوم ایده های محتوای تازه برای جلب توجه مخاطبان می تواند یک چالش واقعی باشد.
محتوای پرطرفدار قبل از اینکه حتی در آخرین پست خود “انتشار” را بزنید می آید و می رود، بنابراین چگونه برای کمپین بازاریابی بزرگ بعدی خود به طور موثر برنامه ریزی می کنید؟
اگر احساس می کنید گیر کرده اید و به دنبال ایده هایی هستید، به این 11 روند که می توانید برای برند خرده فروشی خود تطبیق دهید، نگاهی بیندازید.
1. برای مرتبط ماندن ارزش ارائه دهید
با هر محتوایی که ایجاد می کنید، همیشه باید به این فکر کنید که “آیا بیننده از این کار چه نتیجه ای خواهد گرفت؟”
Fitbit در اینجا کار بسیار خوبی انجام می دهد و نکات و توصیه هایی را برای دنبال کنندگان خود ارسال می کند تا سلامت روحی و جسمی خود را بهبود بخشد.
Cocokind محتوای زیبایی شناختی خود را در فضای زیبایی با پست های اطلاعاتی در مورد ایجاد یک روال مراقبت از پوست و راهنماهایی در مورد نحوه ترکیب محصولات خود در رژیم فعلی خود متعادل می کند.
بسیاری از برندهای دیگر وجود دارند که حواس مخاطبان را با محتوای خود منحرف میکنند، بنابراین تمرکز بر ارزشی که ارائه میکنید به شما کمک میکند تا برند شما را در ذهن خود نگه دارید و با مشتریانتان مرتبط باشید.
2. مشتریان خود را درگیر کنید
هیچ کس نمی خواهد شاهد رگبار مداوم محتوای فروش از هر برندی باشد. اما وقتی محصولی دارید که باید به آن فشار بیاورید، چگونه مردم را علاقه مند و درگیر نگه می دارید؟
شما به پایگاه مشتریان فعلی خود ضربه می زنید تا از قدرت بازاریابی دهان به دهان استفاده کنید.
و این دقیقاً همان کاری است که Vacation Inc. انجام داد.
در آوریل 2021، Vacation Inc. صفحه نمایش اکنون Nordstrom و شریک Ulta را با کمپین فضایی ساحلی دهه 80 راه اندازی کرد.
مشتریان می توانند عناوین شغلی افتخاری ایجاد کنند و کارت ویزیت جدید خود را در کانال های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند.))))
در عرض چند روز پس از راه اندازی پیش فروش، بیش از 10000 نفر با نقش هایی مانند “منشی نمک تکیلا شات اضطراری” و “متخصص ماهیگیری کاتاماران فلای فیشینگ” (نقش شخصی من) “تغییر شغلی” کردند.
موفقیت Vacation Inc. از سرمایه گذاری بر روی یک پایگاه طرفداران رو به رشد در رسانه های اجتماعی حاصل شد.
محتوای سرگرمکننده و تعاملی پس از راهاندازی برند، به سرعت و با تلاش کمی گسترش یافت و مشتریان خود را به انجام کار و تبلیغ برند برای آنها واگذار کرد.
3. در ویدیوی فرم کوتاه دوبار پایین بیاورید
بر کسی پوشیده نیست که محتوای ویدیویی در حال تبدیل شدن به یکی از اجزای اصلی هر کمپین بازاریابی محتوای خوب است.
از سال 2021، Wyzowl گزارش می دهد که کاربران به طور متوسط 18 ساعت در هفته را صرف تماشای محتوای ویدیویی در پلتفرم های مختلف و به ویژه ویدیوهای کوتاه تر می کنند.
با توجه به ظهور سریع TikTok، این به سختی تعجب آور است.
اما اگر از این نوع محتوا استفاده نمی کنید، اکنون زمان آن است که درباره آن فکر کنید.
خانه مد ایتالیایی لوکس گوچی یک نمونه عالی از ساخت محتوای ویدیویی به عنوان یک برند خرده فروشی است.
گوچی با متعادل کردن محتوای پشت صحنه برای مجموعههای جدید با چهرههای مشهوری که قطعات آنها را پوشیدهاند، به تطبیق استراتژی بازاریابی خود برای مطابقت با نیازهای مخاطبان متمرکز بر ویدیو ادامه داده است.
4. محتوایی بسازید که واقعاً سرگرم کننده باشد
همه ما می دانیم که هدف از بازاریابی فروش محصولات بیشتر و جلب مشتریان بیشتر است.
اما هیچ چیز مانع از این نمی شود که در حین انجام این کار از تفریح لذت ببرید!
با وجود رقابت زیاد و مخاطبانی که به دنبال رضایت فوری هستند، محتوای سرگرم کننده باید اولویت اصلی هر برند خرده فروشی باشد.
هیچ کس این کار را بهتر از Aviation Gin انجام نمی دهد.
این کمپانی با تکیه شدید بر ذکاوت صاحبش، بازیگر، رایان رینولدز، به طور مداوم از طنز و طنز برای سرگرم کردن مخاطبان خود استفاده می کند.
«جایگزین» آنها برای تبلیغ Peloton Girl، به لطف لحنهای گستاخانه و یادآوری اینکه چرا نسخه اصلی به دلایل نادرست ویروسی شد، فوراً با بینندگان ارتباط برقرار کرد.
ایجاد محتوای بازاریابی خنده دار یکی از دشوارترین روش ها برای درست کردن است.
وقتی این کار را انجام می دهید، واقعاً می تواند نتیجه دهد.
5. آنچه برای برند شما اهمیت دارد را برجسته کنید
در محیط مصرفکنندهای که اکنون به شدت به مسائل زیستمحیطی و اجتماعی توجه میکند، قابلیت ارتباط زمانی که به ارزشهای برند میرسد هرگز مهمتر از این نبوده است.
یکی از بهترین بازیگران در این فضا، برند زیبایی DTC، Jones Road است.
Jones Road که توسط بابی براون کهنه کار آرایش تأسیس شد، به لطف محصولات بدون ظلم و محتوای مثبت بدن خود به سرعت طرفداران زیادی پیدا کرد.
اگر میخواهید ارزشهای شرکت خود را با وضوح بیشتری تبلیغ کنید، حساب TikTok این برند مکان خوبی برای جستجو است.
ویدیوهای راهنما و آموزشی یک هدف آموزشی و آموزنده را ارائه میکنند و در عین حال روایتهایی را حول محور خودتوانمندسازی میبافند تا ارتباطات عاطفی با مخاطبان خود ایجاد کنند.
این برند همچنین به لطف ویدیوهایی که در اینستاگرام و TikTok برای مشتریان بالای 50 سال طراحی شده است، توجه مخاطبان غیر سنتی را در پلتفرم های اجتماعی خود به خود جلب کرده است.
جونز رود با پذیرش اینکه چه کسی هستند و به چه چیزی اعتقاد دارد، به سرعت به یک برند برجسته برای محتوای ویدیویی موفق تبدیل شده است.
6. از مشارکت اینفلوئنسر برای آموزش مخاطبان خود استفاده کنید
مشارکت با اینفلوئنسرها به این زودی ها به جایی نمی رسد.
کار استراتژیک با افرادی که مشتریان شما از قبل دنبال میکنند، راه خوبی برای نشان دادن نام تجاری شما در مقابل مخاطبان جدید و یادآوری آنچه ارائه میدهید به مشتریان فعلی است.
محتوای آموزشی TikTok آماندا مککروسین، متخصص شراب و فروشنده شراب، به سرعت او را به منبعی برای شرابخواران در سراسر جهان تبدیل کرد.
این کانال از توصیههای محصول او برای مناسبتهای مختلف گرفته تا تورهای شرابسازی و گردشگران علاقهمند، نمونه خوبی از نحوه مشارکت با اینفلوئنسرها برای ایجاد محتوای جالب و آموزشی است که بینندگان میخواهند ببینند.
7. Hop On The Audio Bandwagon
برای کانالهای اول ویدیو مانند TikTok یا حتی حلقههای اینستاگرام، یافتن صدای مناسب برای تنظیم آهنگ برای محتوای شما ضروری است.
این روزها برای پخش شدن یک soundbite زیاد لازم نیست.
داشتن یک کاتالوگ از ایده های ویدیویی که می توانید به سرعت فیلم برداری و منتشر کنید، راهی عالی برای پرش به این روندها به محض ظاهر شدن آنها است.
صداهای پرطرفدار می توانند از هیچ جا بیرون بیایند، بنابراین اگر می خواهید از این کلیپ های صوتی در ویدیوهای خود استفاده کنید، باید آماده باشید.
برند بطری شراب Partner in Wine با این کار بسیار عالی عمل میکند، با بهروز ماندن در مورد همه صداهای محبوب TikTok و Instagram و ارسال محتوای خود با استفاده از آنها.
این باعث میشود که آنها از طریق این کلیپهای صوتی در برنامهها جستجو شوند و مخاطبان بالقوه جدیدی را باز کنند.
8. ایجاد اعتماد با کارشناسان موضوع
ایجاد محتوای آموزشی و آموزنده برای مخاطبان یک چیز است.
اما اگر آنها برای برند شما جدید هستند، چگونه می دانند که می توانند به آنچه می گویید اعتماد کنند؟
یکی از بهترین راهها برای ایجاد اعتبار در اینجا، همکاری با کارشناسان موضوع است.
این تاکتیکی است که معمولاً در بازاریابی B2B استفاده می شود، اما مارک های خرده فروشی B2C نیز در اینجا شروع به موفقیت می کنند.
برند طراحی داخلی Studio McGee از وبلاگ خود که اغلب به روز می شود برای ارائه نکاتی درباره سبک زندگی و طراحی از طرف کارشناسان داخلی و مهمانان خود استفاده می کند.
چه نکات و ترفندهای سازمانی باشد و چه الهامبخش طراحی، این شرکت به وضوح نشان میدهد که چرا وقتی صحبت از دکوراسیون خانه به میان میآید، باید به آنها اعتماد کرد.
9. پرش به لحظات فرهنگ پاپ
درست مانند صداهای پرطرفدار، هرگز نمی دانید چه زمانی لحظه ای در آگاهی فرهنگی فرا می رسد، می توانید برای تبلیغ محصولات خود از آن استفاده کنید.
شرکت زیبایی Lemonhead LA را در نظر بگیرید.
این برند که پیش از این مورد توجه افراد مشهور برجسته ای مانند بیانسه و لیدی گاگا قرار گرفته بود، به لطف محصولاتش که در فصل اول برنامه HBO “Euphoria” ظاهر شدند، جایگاه خود را به عنوان یک شرکت آرایشی پر زرق و برق تثبیت کرد.
این برند در ادامه مجموعهای با نسخه محدود با الهام بخشیدن از این نمایش منتشر کرد که به سرعت در بین مشتریانش محبوب شد.
Bloomingdale’s نیز با این رویکرد موفق بوده است و پس از موفقیت Bridgerton از Netflix، مجموعه ای پاپ آپ از محصولات الهام گرفته از Regency را ایجاد کرده است.
نمی توان گفت که فرهنگ پاپ چه چیزی می تواند الهام بخش باشد، بنابراین از آنچه در حال رخ دادن است مطلع باشید.
10. از منطقه راحتی خود خارج شوید
وقتی با بودجه بازاریابی محدودی کار می کنید، آزمایش پلتفرم ها یا کانال های جدید یک حرکت پرخطر است.
با این حال، برای موفق ترین مارک ها، واقعاً می تواند ارزش آن را داشته باشد.
چه راه اندازی یک حساب کاربری جدید در رسانه های اجتماعی یا استفاده از فرمت محتوای کاملاً متفاوت، آزمایش چیزی کمی متفاوت می تواند به سرعت شما را از رقبای خود جلوتر قرار دهد.
Trader Joe در سال 2018 پادکست را شروع کرد و انتظار داشت یک مجموعه پنج قسمتی را اجرا کند تا مشتریان پشت صحنه برند و داستان آن را ببینند.
ممکن است فکر نکنید که بسیاری از مردم علاقه مند به غواصی عمیق صوتی در یک فروشگاه مواد غذایی باشند.
اما پادکست آنقدر موفق شد که تا به امروز به انتشار قسمت های جدید ادامه می دهند.
فکر کردن در خارج از چارچوب، نشانه ی یک بازاریاب بزرگ است.
اما فراموش نکنید که قبل از ایجاد هرگونه تغییر استراتژی بزرگ مانند این تحقیق خود را انجام دهید.
11. فراتر از سیلوهای تک پلتفرمی فکر کنید
با توجه به اینکه فناوری به شدت در زندگی روزمره ما ادغام شده است، تجربیات خرده فروشی دیگر کاملاً آنلاین یا آفلاین نیستند.
مشتریان میخواهند و به یک تجربه همه کانالی نیاز دارند و آنها را از تلفنهایشان به فروشگاه میبرند و دوباره برمیگردانند.
مطالعات زیادی مزایای بازاریابی همهکانالی را نشان دادهاند، از دسترسی و رضایت بیشتر مشتری گرفته تا سود بالاتر در تمام بخشهای شرکت.
Target یکی از بهترین ها برای این نوع بازاریابی است که از تمرکز کانال فردی خود صرف نظر کرده و در چندین پلتفرم فکر می کند.
یکی از موفق ترین همکاری های اخیر آنها با Pinterest، به ویژه ویژگی Pinterest Lens بوده است.
در اپلیکیشن Pinterest، کاربران میتوانند از محصولاتی که دوست دارند با گوشی هوشمند خود عکس بگیرند و برنامه Target محصولات مشابه را در مجموعههای خود به آنها نشان میدهد.
در حالی که برند خرده فروشی شما ممکن است بودجه و دسترسی مشتری به یک شرکت چند میلیارد دلاری مانند Target را نداشته باشد، همان ایده هنوز هم صادق است.
بهجای ایجاد استراتژیهای محتوا صرفاً پیرامون یک پلتفرم بازاریابی، به این فکر کنید که چگونه میتوانید تمام تلاشهای خود را برای ارائه تجربهای به یاد ماندنی و منحصربهفرد برای مشتریان خود ادغام کنید.
در نتیجه
صدها گزینه ممکن برای ایجاد محتوای بازاریابی جذاب وجود دارد.
(و ما مطمئناً طرفدار این نیستیم که همه اینها را یکجا امتحان کنید!)
اما با کمی تفکر استراتژیک، برند شما می تواند هر یک از این روندها را به موفقیت برساند.
تبلیغ نام تجاری خرده فروشی خود به طور موثر از طریق بازاریابی محتوا امکان پذیر است، بنابراین اگر احساس می کنید الهام گرفته اید، وقت آن رسیده است که روی طرح بازاریابی محتوای جدید خود کار کنید.
منابع بیشتر:
سایر مقالات مرتبط با سءو سایت
سئو سایت یعنی چه – ۵ کلید برنده شدن کسب و کار شما
چگونه سئو سایت را افزایش دهیم – ۳۰ دقیقه استراتژی سئوی محلی هر هفته
منابع و مواخذ محتوای {سئو سایت خرده فروشی – 11 گرایش بازاریابی محتوا با الهام از کمپین بعدی} :
11 Retail Content Marketing Trends To Inspire Your Next Campaign
بدون دیدگاه