سءوی محلی

سءوی محلی


Rate this post

سلام.

من امیر کرابی مشاور سئو و کارشناس دیجیتال مارکتینگ وبه همراه محمد مهدی حسن زاده (کارشناس تولید محتوا) تلاش دارم تا در حوزه دیجیتال مارکتینگ  مقاله جدیدی را با نام {7 نکته برای گزارش سءوی محلی بهتر} ارائه کنم. امیدوارم از این مقاله لذت کافی را ببرید.

 

یکی از زمینه هایی که بسیاری از آژانس ها به طور کلی فاقد آن هستند، به خصوص در سئوی محلی، گزارش است.

بر خلاف کسب و کارهای شرکتی و بین المللی با مدیران و سهامداران سطح C، بسیاری از کسب و کارهای محلی فقط به دنبال ترافیک بیشتر در درب های خود هستند.

بنابراین، با ساده‌سازی رویکردمان و تمرکز بر گزارش‌دهی فقط داده‌های بسیار مرتبط، آژانس‌ها می‌توانند بهتر به مشاغل محلی خدمت کنند و روابط قوی‌تری ایجاد کنند.

در اینجا هفت نکته برای بهبود گزارش سئوی محلی و ارائه خدمات به مشتریان محلی ارائه شده است.

1. گزارش ها را ساده کنید

ساده‌سازی گزارش‌های سئو فقط نکته‌ای نیست که آژانس‌های سئو محلی باید از آن پیروی کنند – بلکه معمولاً هر آژانسی نیز باید از آن پیروی کند.

اولین انگیزه ما به عنوان بازاریابان و ارتباطات، ارائه گزارشی تا حد امکان دقیق است. زمانی که بازاریابان نیاز دارند نتایج بد کمپین را زیر کوهی از اطلاعات پنهان کنند، این موضوع حتی بیشتر صادق است.

با این حال، گزارش های ما باید یک داستان واضح و مختصر در مورد عملکرد کمپین های بازاریابی ما بیان کند.

گزارش‌های پیچیده با داده‌های غیرضروری حواس را از موفقیت کمپین منحرف می‌کند و باعث می‌شود برخی از خواندن آن‌ها چشم‌پوشی کنند.

این نکات را دنبال کنید تا گزارشات سئوی محلی ساده و قابل هضم برای مشتریان باشد:

  • اهداف روشنی را تعیین کنید: اهداف کمپین ها را در بالای گزارش ها مشخص کنید و مرتبط ترین معیارها را در ارتباط با پیشرفت خود به سمت آن اهداف ذکر کنید.
  • معیارهای غیر ضروری را حذف کنید: برای افراد تازه کار سئو، معیارهایی مانند حجم کل کلمات کلیدی، برداشت‌ها و بک لینک‌ها در صورتی که ترافیک را به سمت فروشگاه هدایت نکنند، اهمیت کمی دارند.
  • از یک دوره گزارش واحد استفاده کنید: صرف نظر از اینکه از چند ابزار استفاده می کنید، باید یک دوره گزارش (به عنوان مثال، 30 روز یا دو هفته گذشته) را بر اساس زمان توزیع گزارش ها پیگیری کنید.
  • تجسم داده ها: ابزارهایی مانند Semrush نمودارهای دایره ای و نمودارهای خطی را برای معیارهای کلیدواژه مهم ارائه می دهند که می تواند به مشتریان در تجسم پیشرفت کمپین کمک کند. Google Analytics همچنین تصاویری را برای معیارها، مانند کاربران جدید یا بازگشتی، ارائه می دهد.
  • گزارش ها را به بخش های مختلف تقسیم کنید: فقط از معیارهای کاربر مستقیماً به معیارهای رسانه‌های اجتماعی رد نشوید، بدون اینکه گزارش‌ها را به طور واضح به بخش‌ها جدا کنید. به عنوان مثال، من دوست دارم گزارش های خود را در فصل هایی مانند “نمای کلی ترافیک”، “نمای کلی کلمه کلیدی محلی”، “نمای کلی رسانه های اجتماعی” و غیره سازماندهی کنم.
  • یک داستان بگویید: مشتریان را فقط با معیارهای متریک غرق نکنید. در عوض، معیارها را در پاراگراف‌های کوتاه در بالا یا پایین نمودار توضیح دهید. من گاهی اوقات یک آغازگر مختصر سئو یک صفحه ای را در ابتدای گزارش ها و ممیزی ها قرار می دهم تا به مردم کمک کنم بفهمند ما چه ارزشی اضافه می کنیم.

2. معیارهای مناسب را انتخاب کنید

بخشی از گفتن یک داستان با داده ها، انتخاب داده های صحیح مرتبط با آن داستان است.

اکثر مشاغل محلی فقط به دو معیار حیاتی اهمیت می دهند:

ترافیک.

تبدیل ها

با این حال، به این معنا نیست که شما باید تمام معیارهای مهم را نادیده بگیرید، بلکه باید معیارهایی را انتخاب کنید که مرتبط با داستان شما هستند.

حتی معیارهایی مانند ترافیک کلی به شما نشان نمی‌دهند که این ترافیک چقدر واجد شرایط است یا از چه کانال‌هایی سرچشمه می‌گیرد.

به همین دلیل است که من دوست دارم معیارهای حیاتی زیر را از Google Analytics اضافه کنم:

  • صفحات فرود برتر
  • مکان بر اساس شهر (کاربران، کاربران جدید، جلسات، نرخ پرش و غیره).
  • جلسات کلی
  • کانال های ترافیک برتر بر اساس جلسات.
  • منابع ترافیک / رسانه
  • جدید در مقابل مشتریان بازگشتی
GA-device-and-city-metricsاسکرین شات از Google Analytics، سپتامبر 2022

این معیارها به مشتریان ما می گوید که کدام کمپین ها بیشترین جریان ترافیک را دارند و از کدام شهرها و منابع.

من همچنین دوست دارم برای ردیابی داده‌های SERP (صفحه نتایج موتور جستجو)، مانند کلیک‌ها، نمایش‌ها و CTR (نرخ کلیک)، داده‌های کنسول جستجوی Google را در گزارش‌های خود لحاظ کنم.

همچنین به ابزاری برای گزارش داده های کلیدواژه مانند Semrush یا Ahrefs نیاز دارید. Semrush حتی یک ابزار منظم برای ساخت گزارش‌ها و ساختن قالب‌ها برای مشتریان آینده فراهم می‌کند.

3. کلمات کلیدی را بر اساس مکان تقسیم کنید

با ورود به برخی از جنبه های محلی سئو، باید اطمینان حاصل کنیم که گزارش های ما به اندازه کافی بهینه شده اند تا فقط بر روی داده های کلمه کلیدی محلی گزارش دهند.

برای این بخش، به یک ابزار کلمات کلیدی پیشرفته مانند Semrush، Moz یا Ahrefs نیاز دارید.

من از Semrush برای ایجاد یک پروژه جدید و پیاده سازی ردیابی موقعیت روی استراتژیک ترین کلمات کلیدی خود در این مثال استفاده کردم.

همانطور که در زیر می بینید، من ردیابی موقعیت را برای جستجوها به طور خاص در منطقه شهری هوستون تنظیم کردم. سپس می‌توانم کلیدواژه‌هایی را که دنبال می‌کنم از Semrush یا حتی Google Analytics بارگذاری کنم تا در مورد آنها گزارش بدهم.

position-tracking-semrushاسکرین شات از سیمروش، سپتامبر 2022

برای فیلتر کردن کلمات کلیدی که دنبال می‌کنم، می‌توانم برچسب‌هایی اضافه کنم که آن‌ها را به دسته‌های خاصی تقسیم می‌کند.

manage-tags-semrushاسکرین شات از سیمروش، سپتامبر 2022

فهرست خود را با جدا کردن کلمات کلیدی خود با عبارات سؤالی، جستجوهای “نزدیک به من” یا گنجاندن یک کلمه کلیدی مبتنی بر شهر از لیست خود.

هنگامی که ردیابی موقعیت و تگ ها را تنظیم کردید، می توانید به راحتی آن کلمات کلیدی را به ابزار گزارش CSV یا Semrush صادر یا اضافه کنید.

4. بخش ترافیک بر اساس دستگاه

به همان اندازه برای ردیابی کمپین های سئوی محلی، فیلتر کردن داده ها بر اساس دستگاه بسیار مهم است.

به همین دلیل است که می‌خواهم بخش‌هایی را در گزارش‌های خود بگنجانم که ترافیک بر اساس دستگاه را مشخص می‌کند و حتی بر اساس مکان و دستگاه، جزئیات را مشخص می‌کند.

google-analytics-report-by-deviceاسکرین شات از Google Analytics، سپتامبر 2022

با توجه به سئوی محلی، ترافیک جستجوی تلفن همراه مسلماً مهم‌تر از ترافیک دسک‌تاپ است، به‌ویژه زمانی که تماس‌ها و سفارش‌دهی تلفن همراه را که معمولاً روی یک تلفن هوشمند یا دستگاه تلفن همراه دیگر انجام می‌شوند، در نظر بگیرید.

5. نتایج SERP محلی را ردیابی کنید

یکی دیگر از تفاوت‌های بزرگ در نحوه رویکرد Google به جستجوهای محلی، استفاده از ابزارهایی مانند بسته جستجوی محلی و نمایه کسب و کار Google است.

برای چندین کسب‌وکار محلی، فهرست‌های نمایه کسب‌وکار Google می‌تواند منبع بسیار بالاتری برای تبدیل و ترافیک ورودی به یک کسب‌وکار نسبت به وب‌سایت واقعی آن‌ها باشد.

برای ردیابی داده‌های نمایه کسب‌وکار Google با استفاده از هر ابزار گزارش‌دهی معمولی، باید برای یک رابط ثبت‌نام کنید.

Business-Profile-Connectorاسکرین شات از Google Data Studio، سپتامبر ۲۰۲۲

با این حال، بسیاری از ابزارهای کلمه کلیدی مانند Semrush اطلاعات دقیق کلمه کلیدی را در مورد نتایج جستجوی محلی، مانند نتایج بسته محلی و قطعه های برجسته ارائه می دهند.

semrush-local-pack-resultsاسکرین شات از سیمروش، سپتامبر 2022

این اطلاعات برای کسب‌وکارهایی که به دنبال رتبه‌بندی در جستجوهای «نزدیک من» هستند که ترافیک زیادی برای کسب‌وکارشان ایجاد می‌کنند بسیار مرتبط است.

این داده ها را به یک CSV صادر کنید یا مستقیماً در ابزار گزارش دهی Semrush آپلود کنید.

6. فراتر از ابزارها و معیارهای سئو استاندارد بروید

فراتر از بسته محلی، می‌توانیم چندین KPI اضافی (شاخص‌های کلیدی عملکرد) را به گزارش‌های SEO محلی خود اضافه کنیم که بسیار مرتبط با مشاغل هستند.

semrush-reviewsاسکرین شات از سیمروش، سپتامبر 2022

برای مثال، معیارهای زیر را در گزارش سئوی محلی بعدی خود در نظر بگیرید:

  • بررسی ها
  • نام تجاری نامرتبط.
  • بک لینک ها (در صورت مربوط به کمپین شما).
  • مشارکت در رسانه های اجتماعی
semrush-social-media-trackerاسکرین شات از سیمروش، سپتامبر 2022

ممکن است لازم باشد یک ابزار گوش دادن اجتماعی بخرید یا حساب Semrush خود را ارتقا دهید تا اشاره ها و تعامل در رسانه های اجتماعی را دنبال کنید.

با این حال، می‌توانید برای نظارت بر تغییرات در رتبه‌بندی‌های مرور، نام‌های تجاری بدون پیوند، یا مشارکت رسانه‌های اجتماعی در پست‌های پرطرفدار، تحقیقات دستی انجام دهید تا به گزارش‌های خود اضافه کنید.

7. اطلاعات عملی را ارائه دهید

در نهایت، می‌خواهیم گزارش‌های خود را با افزودن بخشی در پایان خلاصه‌ای از نتایج کمپین و اقدامات آتی بر اساس داده‌هایی که ارائه می‌کنید، جمع‌بندی کنیم.

این بخش به شما کمک می کند داستان خود را با استفاده از داده های ارائه شده تکمیل کنید و به مشتریان کمک می کند آنچه را که به آنها ارائه کرده اید درک کنند.

همچنین افزودن بخش پایانی برای توصیه‌ها را مهم می‌دانم زیرا بسیاری از کمپین‌ها می‌توانند توسط بودجه کم یا مشتریانی که نمی‌خواهند تمام اقدامات لازم را برای تغییر سایت خود انجام دهند، با مشکل مواجه شوند.

بنابراین اگر کمپین شما به دلیل اینکه یک کسب و کار محلی سایت خود را به روز نمی کند یا تغییرات توصیه شده را اعمال نمی کند، دچار گرفتگی شده است، حتماً در پایان گزارش خود به آنها به خوبی یادآوری کنید و مزایای توصیه های خود را توضیح دهید.

منابع و مواخذ محتوای {7 نکته برای گزارش سءوی محلی بهتر} :

7 Tips For Better Local SEO Reporting

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید