بهبود رتبه سایت

بهبود رتبه سایت


Rate this post

سلام.

من امیر کرابی مشاور سئو و کارشناس دیجیتال مارکتینگ وبه همراه محمد مهدی حسن زاده (کارشناس تولید محتوا) تلاش دارم تا در حوزه دیجیتال مارکتینگ  مقاله جدیدی را با نام {بهبود رتبه سایت با استفاده از داده ها در سال 1402} ارائه کنم. امیدوارم از این مقاله لذت کافی را ببرید.

یک انقلاب داده جدید در حال رخ دادن است، و آنقدر سریع صنعت را فرا گرفته است که بسیاری از بازاریابان سئو و دیجیتال در تلاش برای درک بینش و هوشمندی در اختیار خود هستند.

برای استفاده از این فرصت، بازاریابان باید طرز فکر خود را تکامل دهند و از فناوری برای تجزیه و تحلیل فرمت های داده های متعدد و درک فرصت های جدیدی که می تواند به ارمغان بیاورد، استفاده کنند.

بازاریابان سئو امروز و بازاریابان دیجیتال فردا نیاز به استخراج، ساختار سریع و دستکاری داده ها دارند تا حیاتی ترین نتایج کسب و کار را به دست آورند.

داده ها همیشه برای تصمیم گیری دیجیتالی حیاتی بوده اند.

اکونومیست در سال 2017 آن را با ارزش ترین منبع جهان معرفی کرد.

 

به سرعت به سمت امروز و آینده، و ما می توانیم ببینیم که رشد تصاعدی داده ها به این انقلاب دامن می زند، خیره کننده است.

به گفته IDC، میزان داده های دیجیتالی ایجاد شده طی پنج سال آینده بیش از دو برابر مقدار داده های تولید شده از زمان ظهور ذخیره سازی دیجیتال خواهد بود.

یک لحظه درموردش فکر کن!

به عنوان مثال، درایوهای فلش در سال 2000 معرفی شدند.

و به این معناست که در پنج سال آینده، بازاریابان باید 2 برابر داده های ایجاد شده در 22 سال گذشته را تجزیه و تحلیل و معنا کنند!

انقلاب داده به معنای منابع و پیچیدگی بیشتر برای سئو است

انقلاب داده مدتی است که ادامه داشته است، و مفهوم ما را از آنچه به عنوان “داده” به حساب می آید، به درستی تغییر داده است.

در گذشته، ما فکر می کردیم که فقط اعداد مهم هستند.

اما، در این دنیای دیجیتال جدید که همه چیز به یک و صفر تبدیل می‌شود، داده‌ها گسترده‌تر هستند و حاوی اطلاعات متنی، صوتی و تصویری هستند – همه بیت‌هایی که منتظر پردازش هستند!

  • داده های مبتنی بر ماشین و داده های تولید شده توسط انسان با سرعتی 10 برابر سریع‌تر از داده‌های تجاری معمولی رشد می‌کنند.
  • داده های ایجاد شده توسط ماشین به طور تصاعدی با نرخ رشد 50 برابری در حال افزایش است این انقلاب داده ها عمدتاً مبتنی بر بازاریابی و مصرف کننده محور است که «همیشه فعال هستند».
  • فقط در 18 ماه گذشته، حجم داده های پردازش سایتی که ما در BrightEdge تولید می‌کنیم 11 برابر افزایش یافته است!

در نتیجه این روندهای فزاینده تقاضا، سئو و بازاریابان دیجیتال نیاز به تطبیق دارند و در نزدیک شدن به استخراج بینش داده های ساختاریافته و هوش تجاری – بدون افزودن کارهای دستی بیشتر، بیشتر شبیه به تحلیلگران داده و دانشمندان شوند.

خوشبختانه، سئو موقعیت خوبی برای استفاده از این انقلاب داده جدید دارد.

  • افزایش جهان کلمات کلیدی شما: کلمات کلیدی بیشتر به معنای نقاط داده بیشتری است که باید با گزارش و تقویت بینش به آنها نگاه کرد. در حالی که تمرکز بر معیارهای نرخ تبدیل بسیار مهم است، بدون باز کردن دامنه مخاطبان شما و جذب افراد بیشتر امکان پذیر نخواهد بود. سئو از نوشتن برای یک کلمه کلیدی اختصاصی اولیه دور شده است و اکنون با پیشرفت در موتورهای جستجو مانند درک گوگل از هدف جستجو از طریق RankBrain و BERT بسیار پیشرفته تر شده است.
  • افزایش ردپای جستجوی شما: همچنین به شما کمک می‌کند تا در مورد استراتژی محتوای آینده خود اطلاعات ناشناخته‌ای پیدا کنید یا ایده‌های کلیدواژه جدیدی را ایده‌پردازی کنید. با این حال، گاهی اوقات ممکن است قایق را از دست بدهید، مانند تبدیل سیستم‌های مدیریت محتوا که به آرامی به «پلت‌فرم‌های تجربه» تبدیل می‌شوند، زیرا آنها عملکرد بیشتری را برای برآورده کردن نیازهای وب‌مستر یا بازاریاب امروزی ارائه می‌دهند.

داده ها واحد پول یک سئوی سریع و عصر دیجیتال است

تا سال 2025، داده های جهانی به 175 زتابایت خواهد رسید.

اما متأسفانه، مغز انسان نمی تواند همه این داده ها را پردازش، ساختار و تجزیه و تحلیل کند.

بنابراین موتورهای فناوری باید کمک کنند و بازاریابان دیجیتال باید محرک باشند.

فرصت عظیمی برای شرکت هایی وجود دارد که می توانند از داده ها برای ایجاد تجربیات جذاب تر استفاده کنند.

یک مطالعه اخیر نشان داد که 95٪ از رهبران کسب و کار این را به عنوان بزرگترین اهرم رشد خود در سه سال آینده می دانند، که به این معنی است که در اینجا چیزهای زیادی در خطر است!

تجزیه و تحلیل قوی داده ها تضمین می کند که تصمیمات مبتنی بر شواهد هستند و مسئولیت پذیری بیشتری دارند.

استفاده از منابع داده های موجود و جدید برای ادغام کامل هوش تجاری و مهارت های تحلیلی در تصمیم گیری، منبع یابی، مدیریت و تجزیه و تحلیل مقادیر زیادی از داده های بدون ساختار، استفاده مداوم و موفقیت را تضمین می کند.

سئو با داده ها شروع شد و تکامل یافته است.

از زمان معرفی SEO بلادرنگ در سال 2019 و به‌روزرسانی‌های تجربه صفحه در سال 2021، آینده سئو دوباره به داده‌ها و ایجاد سیستم‌های هوشمند بستگی دارد. در اینجا بازاریابان می توانند از منابع داده ترکیبی استفاده کنند که داده ها را برای آنها ساختار می دهد.

در نتیجه، آنها می توانند به اهداف تجاری دست یابند و در تمام مراحل تبدیل داده ها و دیجیتال جلوتر بمانند.

فناوری و هوش مصنوعی به پیشرفت سئو کمک می کنند

پیشرفت‌های فناوری و به‌ویژه هوش مصنوعی و پردازش زبان طبیعی به این معنی است که SEO و بازاریابان دیجیتال می‌توانند بدون نیاز به تبدیل شدن به یک دانشمند واقعی داده، تحلیلگر داده شوند.

این کلید باز کردن بینش‌های ساختاریافته از داده‌های بزرگ شرکت شما است تا بر اساس اطلاعات موجود، پیش‌بینی‌های دقیق‌تری درباره آینده آینده داشته باشید.

بازاریاب های دیجیتال می توانند تکامل یابند، روندهای کلیدی را درک کنند و در زمینه های جدیدی مانند:

  • مدل سازی پیش بینی روندهای آینده و پیش بینی بر اساس انواع مختلف داده ها.
  • شناسایی فرصت ها در زمان واقعی و هوش
  • تحقیق دیجیتال در مقیاس با داده های تاریخی و بلادرنگ.
  • استفاده از تجسم های خودکار برای ذینفعان مختلف.
  • امنیت و انطباق داده ها بهبود یافته است.
  • هوش بازار و کسب و کار در سطح کلان.
  • رفتار مصرف کننده در ریزترین سطح.

سئو و بازاریابان دیجیتال می توانند مهارت های مهمی مانند آمار، تجزیه و تحلیل داده ها، تجسم داده ها و استراتژی را بیاموزند.

هوش مصنوعی، NLP و یادگیری ماشین به آنها کمک می کند تا این کار را بدون نیاز به تخصص در برنامه نویسی کامپیوتر و برنامه های نرم افزاری انجام دهند.

کاری که بازاریابان دیجیتال باید انجام دهند این است که مهارت های ارتباطی و مهارت های تحلیلی خود را با سهامدارانی که نمی توانند خارج از جعبه تبلیغات فکر کنند، ترکیب کنند.

تجزیه و تحلیل داده ها و هوش به عنوان مزیت رقابتی

کاربرد فناوری نیروی محرکه نسل بعدی فناوری تجزیه و تحلیل داده ها خواهد بود.

بنابراین، سئو و بازاریابان دیجیتال امروزی باید یاد بگیرند که چگونه از بینش های تجزیه و تحلیل داده ها بهتر استفاده کنند.

آشکارتر می شود که پلتفرم های بازاریابی فردا به قابلیت های تجزیه و تحلیل داده ها و زیرساخت های علمی در هسته خود نیاز دارند.

آینده بازاریابی دانش فنی، حس تجاری و درک تحلیل داده ها را در هم می آمیزد.

نسل بعدی سئو تمام اجزای بازاریابی، از ویدئو، ایمیل و صدا گرفته تا عملکرد دیجیتال محتوا را لمس خواهد کرد.

سئو و علم داده در یک رشته تکامل یافته قرار می گیرند که باعث جذب همه کانال و دموکراتیک کردن داده ها می شود.

بازاریابانی که این دوره جدید سئو را پذیرفته اند، در سال های آینده موقعیت خوبی برای موفقیت خواهند داشت.

داده ها نقش خود را به عنوان مزیت رقابتی جدید تأیید می کنند و به عنوان بازاریاب سئو و دیجیتال، اگر می خواهید بخشی از آینده باشید، باید تکامل پیدا کنید.

منابع و مواخذ محتوای {بهبود رتبه سایت با استفاده از داده ها در سال 1402} :

How Data Is Reshaping The SEO & Digital Marketer’s Landscape

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید