شغل سئو چیست - پادکست

شغل سئو چیست - پادکست


Rate this post

سلام. این مقاله به پادکست شغل سئو چیست – پادکست اختصاص دارد. این پادکست با صدای خانم محبوبه امیری و در استودیو لات لند تهیه شده است.کارشناسان این محتوا دکتر امیر کرابی (مشاور سئو سایت) و محمد مهدی حسن زاده (کارشناس تولید محتوا) آن را ارائه نموده اند.

آیا به عنوان یک سئو کار نمیدانید تلاش های سئوی خود را روی چه چیزی متمرکز کنید؟

دومین گزارش سالانه داده ما همه بینش هایی را که برای پیشبرد استراتژی خود به آن نیاز دارید، به شما ارائه میکند.

این گزارش شامل مهمترین اتفاقات صنعت سئو در سال جاری و واکنش متخصصان سئو به تغییر تکنولوژی و پویایی مصرف کننده است.

بیشتر از 3600 متخصص سئو در مورد تجربیات خود در سال گذشته و آنچه برای آینده انتظار دارند پاسخ دادند.

در سالانه گزارش وضعیت سئو، ما به فوری ترین سؤالات شما با داده های مفید مستقیماً از مخاطبان خود پاسخ می دهیم.

یافته های کامل عبارتند از:

  • بینش شغلی، حقوق و دستمزد و بازار کار SEO.
  • بودجه سئو و اولویت های بودجه برای متخصصان مختلف سئو.
  • اهداف، معیارها و نتایج کمپین.
  • چالش‌هایی که متخصصان سئو در سال جاری با آن‌ها مواجه بودند و چالش‌های مورد انتظار برای سال 2023.
  • آنچه که متخصصان سئو در سال آینده تماشا می کنند.

ورود حرفه ای های جدید سئو به صنعت

بیش از یک چهارم از شرکت کنندگان در نظرسنجی دو سال یا کمتر تجربه در صنعت سئو داشتند. پاسخ ها همچنین نشان می دهد که تقاضا برای متخصصان سئو بالا است.

در مناطقی مانند ایالات متحده، کانادا و استرالیا، متخصصان سئو در چهار سال اول کار خود فرصت هایی برای پیشرفت در گروه هایی با حقوق بالا دارند.

تقریباً 31٪ از افرادی که کمتر از دو سال سابقه کار دارند و 34٪ از کسانی که دو تا چهار سال تجربه دارند، بین 75000 تا 90000 دلار درآمد داشته اند.

میانگین حقوق و دستمزدها نسبت به سال گذشته کاهش یافته است که احتمالاً به دلیل تعداد تازه واردان و رشد سئو در مناطقی است که ارز به طور قابل توجهی با دلار آمریکا متفاوت است.

در حالی که بسیاری رشد بیشتر صنعت را پیش‌بینی می‌کنند، بسیاری از کسب استعدادها به عنوان یک نگرانی مهم در سال آینده یاد می‌کنند.

ما همچنین نمی‌توانیم سایه‌های رکود اقتصادی و سیاست‌های فدرال رزرو آمریکا با هدف سرد کردن بازار کار ایالات متحده را نادیده بگیریم. سال آینده ممکن است برای متخصصان سئو و جویندگان کار جدید چالش برانگیز باشد.

پیش از سئو کار چیست – آمارهای 1402 برای برنامه ریزی سئوکارها  بخوانید:

جهت تفهیم کاملتر موضوعات این مقاله از شما دعوت میکنم حتما مقاله سئو سایت در کرج را مطالعه فرمایید.

سئوی فنی بالاترین اولویت امسال بود

مهمترین فعالیت هایی که شرکت کنندگان در این سال وقت خود را صرف انجام آن کردند عبارتند از:

  • سئو فنی (15.0%).
  • استراتژی و برنامه ریزی سئو (13.5%).
  • تحقیق کلیدواژه (13.5%).
  • سئوی درون صفحه (12.9%).

این احتمالاً در پاسخ به به‌روزرسانی‌های Google است که سرعت، امنیت و ثبات وب‌سایت را در اولویت قرار می‌دهد.

به روز رسانی Page Experience در فوریه 2022 به دسکتاپ آمد. تجربه صفحه از زمان Core Web Vitals در سال 2020 مورد توجه بسیاری از متخصصان سئو بوده است و اجرای آن در سال جاری نهایی شد.

کسب‌ و کارها همچنین می‌توانند پس از رشد زیاد کانال‌های دیجیتال در چند سال گذشته، دوباره بر اصول فنی تمرکز کنند.

این همچنین می تواند تمرکز بر استراتژی و تحقیق را توضیح دهد. بازاریابان باید آزمایش کنند و به سرعت حرکت کنند تا همگام شوند. امسال به نظر می‌رسید که متخصصان سئو رویکردی انعکاسی و فنی‌تر در پیش گرفته‌اند.

اثبات بازگشت سرمایه و نتایج ردیابی برای اثبات چالش ادامه دارد

سئو زمان زیادی می برد. همچنین معیارهای زیادی برای اندازه گیری وجود دارد که اطمینان از مطابقت اهداف کمپین و ردیابی عملکرد دشوار است.

هنگامی که به داده های موجود در گزارش، می‌بینید که خدماتی که از متخصصان سئو خواسته شده است تا حدودی با معیارهایی که برای ردیابی عملکرد استفاده می کنند متفاوت است.

  • «رتبه‌بندی کلمات کلیدی» بالاترین معیار ردیابی شده بود اما تنها سومین سرویس پر درخواست بود.
  • “سرنخ های واجد شرایط” به عنوان معیار ردیابی شده در جایگاه پنجم قرار گرفت، اما تولید سرنخ دومین سرویس بیشترین درخواست بود.
  • و در حالی که بازدید از صفحه رتبه دوم را در لیست متریک ردیابی شده به خود اختصاص داد، ترافیک وب بالاترین خدمات درخواستی بود.

علاوه بر این، تعداد شگفت‌انگیزی از شرکت‌کنندگان، 29 درصد، نسبت به نتایج سئوی خود در سال گذشته دوسوگرا بودند؛ نه راضی و نه ناراضی.

 

منابع بیشتر:


سایر مقالات مرتبط با محتوای لیست شغل سئو چیست

لیست متا تگ های موثر در سئو – پادکست

سئو محلی چیست؟ پادکست

7 نکته برای گزارش سءوی محلی بهتر

محتوای خارجی:

What Is SEO – Search Engine Optimization

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید