چگونه سئو یک سایت را بالا ببریم

چگونه سئو یک سایت را بالا ببریم


Rate this post

سلام. این مقاله به پادکست چگونه سئو یک سایت را بالا ببریم اختصاص دارد. این پادکست با صدای خانم محبوبه امیری و در استودیو لات لند تهیه شده است.کارشناسان این محتوا دکتر امیر کرابی (مشاور سئو سایت) و محمد مهدی حسن زاده (کارشناس تولید محتوا) آن را ارائه نموده اند.

 

 

سوال امروز Ask an SEO از طاها در شیکاگو می آید که می پرسد:

سوال من در مورد سئوی تجارت الکترونیک است. در حال حاضر، من به عنوان یک مدیر سئو برای یک برند تجارت الکترونیک کار می کنم. آنها محتوای صفر در سایت دارند و کل پروفایل بک لینک آنها حدود 1000 لینک است (که در مقایسه با رقبا چیزی نیست).

برای رتبه بندی صفحات دسته بندی ابتدا باید روی کدام ناحیه تمرکز کنم؟ آیا باید به دنبال بهینه سازی محتوا و درون صفحه باشم یا برای رقابت با پروفایل رقبای خود، بک لینک ایجاد کنم؟

 

پاسخ کوتاه این است: شما باید با بهینه سازی محتوا و درون صفحه شروع کنید.

اکنون، اجازه دهید پاسخ طولانی را به شما بدهم، که در مورد بیشتر از صفحات دسته بندی که ذکر کردید صدق می کند.

جهت تفهیم کاملتر موضوعات این مقاله از شما دعوت میکنم حتما مقاله سئو سایت در کرج را مطالعه  و اطلاعات خود را در زمینه موضوع این مقاله تکمیلتر فرمایید.

با سئوی درون صفحه شروع کنید

بک لینک ها مهم هستند و می دانیم که بخشی از الگوریتم رتبه بندی هستند.

با این حال، شما باید محتوای بهینه سازی شده در وب سایت داشته باشید تا موتورهای جستجو بدانند وب سایت شما را برای چه رتبه بندی کنند.

1. کلمات کلیدی و مضامین خود را تعیین کنید

اگر قبلاً این کار را نکرده اید، مدتی را صرف شناسایی کلمات کلیدی خود کنید.

همانطور که فهرست خود را ایجاد می کنید، از گسترده به باریک بروید، اما به خاطر داشته باشید که مرتبط بودن مهمترین نکته است.

با وجود اینکه اصطلاحات گسترده ای را شناسایی می کنید، آنها همچنان باید هدفمند و مرتبط با دسته ها و محصولات شما باشند.

هنگامی که من تحقیق کلمات کلیدی را انجام می دهم، دوست دارم ابتدا طوفان فکری داشته باشم و سپس با استفاده از ابزارهایی مانند فهرست بذر خود را گسترش دهم سمروش، رتبه بندی SE یا SpyFu.

هنگامی که فهرست خود را تهیه کردم، آن را به طور کلی در سه دسته اولویت بندی می کنم: اولویت 1، اولویت 2 و اولویت 3.

شما باید کلمات کلیدی را به صفحات وب سایت خود اختصاص دهید، که از آن به عنوان نگاشت کلمات کلیدی یاد می شود و به شما کمک می کند تا از کنیبالیزیشن کلمات کلیدی جلوگیری کنید.

پس از اتمام این فرآیند، نوبت به بهینه سازی صفحات می رسد.

به خاطر داشته باشید که داشتن 2تا3 کلمه کلیدی اصلی در هر صفحه و چندین کلمه کلیدی ثانویه معمول است.

2. صفحات خود را بهینه کنید

هنگامی که صفحات خود را بهینه می‌کنید، روی برچسب‌های عنوان، تگ‌های عنوان (مخصوصا H1)، متن بدن و ویژگی‌های alt تصویر تمرکز کنید.

حتی اگر توضیحات متا نقش زیادی در رتبه بندی ندارد، باید آن را نیز بهینه کنید.

بهترین روش هایی برای بهینه سازی وجود دارد که می توانید در آنها بیابید راهنمای کامل سئوی درون صفحه.

در اینجا یک نکته حرفه ای وجود دارد: از کنسول جستجوی Google برای تشخیص اینکه آیا موتور جستجو در حال حاضر صفحات شما را برای جستجوهای مرتبط تشخیص می دهد یا خیر، استفاده کنید.

گزارش عملکرد در کنسول جستجوی گوگل، پرس و جوهای مربوط به هر صفحه را به شما نشان می دهد.

اگر هر یک از این پرس و جوها مانند کلمات کلیدی خوبی به نظر می رسند، یا شاید قبلاً در لیست شما هستند، هنگام بهینه سازی صفحه مرتبط، روی آن کلمات کلیدی تمرکز کنید.

می‌توانید عنوان صفحه و یا H1 را به‌روزرسانی کنید تا کلمات کلیدی (ها) را شامل شود.

حتی ممکن است به دنبال فرصت هایی بگردید تا کلمات کلیدی را بیشتر در متن اصلی ببافید، اما هرگز کلمات کلیدی را اضافه نکنید. محتوا باید به طور طبیعی خوانده شود.

3. محتوای مربوطه را اضافه کنید

افزودن محتوای بهینه شده بدون توجه به نوع وب سایت بسیار مهم است و تجارت الکترونیک نیز از این قاعده مستثنی نیست.

از آنجایی که در سؤال خود به صفحات دسته بندی اشاره کردید، من روی توصیه هایی برای آن نوع محتوا تمرکز می کنم.

اول از همه، بدانید که صفحات دسته‌بندی فرصت زیادی برای افزودن متن دارند.

با این حال، بسیاری از شرکت ها در مورد اضافه کردن متن بیش از حد مردد هستند صفحات دسته بندی چون آنها معتقدند که تجربه خرید را از بین می برد.

خبر خوب این است که روش‌ های خلاقانه‌ای برای اضافه کردن متن بهینه‌ سازی شده بدون ایجاد مزاحمت وجود دارد.

Target.com یک مثال خوب ارائه می دهد.

هنگامی که به پایین صفحه اسکرول می کنید، می توانید متن بهینه شده را با یک گزینه قابل گسترش (یعنی نمایش بیشتر) مشاهده کنید.

 

بیشتر بخوانید:


سایر مقالات مرتبط با محتوای لیست متا تگ های موثر در سئو

برای سئو چه کنیم – سئوی فنی برای زنان

سئو کار چه کار میکند – پادکست


منابع و مواخذ چگونه سئو یک سایت را بالا ببریم؟ سئوی داخلی یا لینک سازی؟

Which Is Better For Ecommerce: On-Page SEO Or Link Building?

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید